Golfamore Group förvärvar Open Fairways

Golfamore Group förvärvar brittiska Open Fairways

Golfamore Group adderar ytterligare ett bolag till gruppen genom förvärvet av brittiska förmånskortet Open Fairways. Bolaget är en av de ledande aktörerna inom förmånskort i Storbritannien och bolagets tjänst erbjuder golfaren att spela på närmare 800 golfbanor, främst i Storbritannien och på Irland, med en rabatt på upp till 50%. Sedan tidigare finns svenska Golfhäftet, branschetta i Europa, i Golfamore Groups portfölj.

Open Fairways grundades i Belfast 1995 av Jonathan Packham och bolaget var ett av de första i sitt slag inom golfbranschen. Många högprofilerade golfbanor på de brittiska öarna finns bland samarbetsklubbarna, exempelvis the Belfry, Fairmont St Andrews och Ardglass Golf Club. Genom åren har golfprofiler som Sir Nick Faldo har varit ambassadörer för företaget och tidningen Daily Telegraphs kunder har åtnjutit golfförmåner via Open Fairways i över ett decennium.

”Golfamore Groups förvärv av Open Fairways innebär goda nyheter för både användarna och för de associerade golfklubbarna. För kunderna innebär Golfhäftets redan starka erbjudande i Kontinentaleuropa tillsammans med Open Fairways breda utbud på de brittiska öarna ett fantastiskt smörgåsbord med ca 2000 golfbanor att välja mellan. För golfklubbarna innebär förvärvet ökade möjligheter att locka till sig båda företagens resvana, internationella gäster” säger Johnny Packham, grundare och VD för Open Fairways.

”Genom förvärvet av Open Fairways stärker vi vår portfölj ytterligare. Vi har en långsiktig ambition att stärka vår position på den brittiska marknaden och vi får nu en plattform för att ta ett stort steg i den riktningen. Genom kombinationen av Golfhäftet och Open Fairways får vi nu ett av de bästa, om inte det allra bästa, förmånskonceptet för golfare i Europa. Vi ser även fram emot att erbjuda de brittiska samarbetsklubbarna flera produkter i vår portfölj som inte tidigare funnits på deras hemmamarknad.” säger Fredrik van Speijk, medgrundare och VD för Golfamore Group.

Arbetet med att integrera Open Fairways i den befintliga företagsstrukturen har redan påbörjats och kommer att slutföras under 2023. Det kommer att ske i nära samarbete mellan Golfhäftet och Open Fairways både vad gäller konceptutveckling och organisatoriskt.

Om Golfmore Group

För mer information kontakta Fredrik van Speijk på fredrik.vanspeijk@golfamoregroup.comeller +46 708 55 61 62.