Golfhäftet byter namn och fyller på med fler banor

Golfhäftet byter namn och fyller på med fler banor

Golfhäftet byter idag namn till Golfamore för att fortsätta och optimera sin internationella expansion. Utanför Norden heter bolaget redan Golfamore men från och med idag den 12 juni ändrar även de nordiska marknaderna till Golfamore. För att belysa sin ambition om att växa internationellt så adderas idag flertalet banor, många i Storbritannien, till det redan stora utbudet. Totalt kan Golfamore-kortägare nu spela till halv greenfee på 1300 banor i 23 länder.

2005 föddes tanken om Golfhäftet när en grupp golfande vänner tröttnade att spela samma bana hela tiden och ville testa nya banor. Ett år senare lanserades Golfhäftet med 100 banor tillgängliga i Sverige. Nu, 18 år senare, finns Golfhäftet på sex marknader och har 1300 partnerbanor i 23 länder.

”Golfhäftet är inte längre ett lokalt fenomen utan en europeisk ledare inom förmånskort för golfare och vårt namn behöver fungera internationell. Vi vill spegla vår passion för golfen och inspiration för mer spelad golf”, säger Anders Carlén, VD på Golfamore (fd Golfhäftet).

Namnet Golfamore är en ordlek mellan orden Golf And More och visar den riktning dit varumärket är på väg.

”More-biten i Golfamore symboliserar det mervärde som vi vill ge till både våra partnerklubbar samt våra Golfamore-kortägare. Golfarna ska erbjudas mer golf för pengarna och klubbarna ska få mer spel på banan vilket genererar till mer gästspel och god ekonomi. En klassisk win-win”, fortsätter Anders Carlén.

Under våren köpte Golfamores koncernbolag Golfamore Group upp det brittiska golfförmånskortet Open Fairways. Det är nu delvis partnerbanor från Open Fairways som slussats över till Golfamore och som ger Golfamore-kortägare ett starkare banutbud på de brittiska öarna.

Om Golfmore

Golfamore är ett förmånskort för golfare och möjliggör spel till halv greenfee på 1300 golfbanor i 23 länder. Golfamore är en del av koncernbolaget Golfamore Group.

För mer information kontakta Johan Markus på johan.markus@golfamore.com eller ring +46738393393