Golf de Spérone - en av världens vackraste golfbanor, nu med 50% rabatt på greenfeen via Golfhäftet

Golfhäftet storsatsar i Frankrike - lanserar 70 nya golfbanor

Efter en stark sommarsäsong där golfen blommat i Sverige, planerar Golfhäftet nu framåt bortom Corona-pandemin och med en framtidsbild där golfresorna sakta tar fart igen. Bakom kulisserna har man på kort tid lanserat hela 70 golfbanor i Frankrike. Dessa ingår redan nu i Golfhäftets utbud av banor som erbjuder halva priset på greenfeen.

Golfhäftet har haft ett starkt tillväxtår på sina hemmamarknader och även gjort satsningar på den växande golfcamping-trenden här hemma. Samtidigt har man även passat på att utöka det internationella banutbudet och där haft extra fokus på Frankrike som golfdestination.

- Frankrike är ett fantastiskt land för golf i kombination med god mat, härligt väder och en mängd turistattraktioner. Här finns riktigt grymma premiumbanor som Evian Golf Resort exempelvis och vi är oerhört stolta över att nu kunna erbjuda våra Golfhäftet-användare halva priset på greenfeen på den och 69 andra banor i Frankrike, säger Johan Brandeby, Försäljningschef på Golfhäftet.

Intresset från de franska golfbanorna har varit stort. Man vill attrahera golfturister från Norden och har inspirerats av hur starkt golfdestinationerna Spanien och Portugal har etablerat sig bland nordiska golfare.

- Givetvis har den franska turistnäringen haft ett minst sagt tufft år, något som också drabbat golfklubbarna lokalt. Det finns varken monetära eller kompetensmässiga resurser från klubbarnas håll för att själva kunna ratta marknadsföringen och nå nordiska golfare. Golfhäftet blir därmed en riktigt tacksam lösning för att de kostnadsfritt och träffsäkert ska kunna nå ut till hundratusentals nordiska golfare, fortsätter Johan Brandeby.

- Resultatet med 70 signade golfbanor på kort tid talar för sig självt, men man kan tillägga att franska golfklubbar har en välutvecklad flora av så kallade benefit concepts. De ser värdet i att jobba i olika kanaler, är duktiga på att räkna på vilka kanaler som är lönsamma och vilka som inte är det – och låter alltid affären på sista raden vara deras fokus, avslutar Johan Brandeby.

Bland de 70 nya golfbanorna finns till exempel mästerskapsbanan Evian Golf Resort, prisbelönta Golf du Touquet samt Golf de Spérone som ofta figurerar i topplistor över världens vackraste golfbanor.