Golfhäftet - en populär julklapp att köpa under Black Week

Golfhäftets Black Week-krasch

2020 var ett rekordår för golfen med fler spelade rundor än någonsin. Att döma av Golfhäftets försäljning hittills under Black Week verkar golfen bli en lika het sysselsättning nästa år också.

Golfhäftet säljs via anslutna golfklubbar som till stöd även har en weblösning för att förenkla och hantera försäljningen, utan att behöva ha bemanning på plats på golfklubben 24/7. Rådande pandemi i kombination med Golfhäftets Black Week-erbjudande ledde till ett ovanligt stort tryck på klubbarnas weblösning som under 30 minuter låg nere på grund av överbelastning.

- Vi har alltid ett enormt tryck under Black Week, men detta är första gången vi är med om en överbelastning av detta slag. Gissningsvis är det på grund av rådande pandemi som fler klubbmedlemmar än vanligt köper Golfhäftet via klubbarnas onlinesystem istället för att gå till klubben i fråga, säger Johan Brandeby, Försäljningschef på Golfhäftet.

Överbelastningen avhjälptes skyndsamt och under resten av dagen flöt allt på problemfritt igen.

- Vi har nu uppgraderat onlinelösningen för att säkra upp framåt. Även om vi redan har slagit försäljningsrekord så vet vi att trycket vanligtvis ökar framåt helgen när man passar på att göra sista Black Week-shoppingen. Vi har givetvis informerat de anslutna klubbarna om läget och hoppas på deras förståelse i detta något angenäma problem, fortsätter Johan Brandeby.