Anders Carlén - nytillträdd VD på Golfhäftet

Head of Sales från Storytel går in som ny VD på Golfhäftet

Golfhäftet har starka tillväxtår med sig in i detta på och fortsätter att bygga organisationen för ytterligare expansion. Nu tillsätter man Anders Carlén som ny VD. Medgrundaren och tidigare VD’n Fredrik van Speijk går i samband med detta in som styrelseordförande i Golfhäftets styrelse.

Anders Carlén har de senaste åren varit Head of Sales & Partnerships på Storytel och dessförinnan jobbade han på såväl andra digitala snabbväxande företag som inom föreningslivet. Inom golfbranschen är han etablerad sedan tidigare då han under 2009-2012 var Försäljningschef Bro Hof GC samt Nordea Masters.

- Anders ger Golfhäftet den perfekta mixen av bakgrund från både snabbväxande företag som Storytel och från föreningslivet och klubbsidan. Hans erfarenhet från produktutveckling och innovation är också något som vi ser kommer bidra till Golfhäftets framfart. Det är lite av en önskeprofil vi har lyckats rekrytera med stor dos entreprenöriell energi och en meritlista som talar för sig själv, säger Fredrik van Speijk, Medgrundare och numera Styrelseordförande på Golfhäftet.

- För mig är det riktigt roligt och spännande att få tillträda som VD i ett företag som går bra, är innovativt och har stora planer framåt. Att det dessutom råkar vara i en favoritbransch sett till mina privata intressen är såklart ett extra plus. Jag ser fram emot full fart framåt och är riktig taggad på att leda bolaget i den fortsatta framgångsresan, berättar Anders Carlén.

Golfhäftets fokus framåt är fortsatt expansion, tidigare i år öppnade man dörrarna på sitt första utomnordiska kontor i Tyskland och man utvecklar även sina tävlingskoncept och events både i och utan för Norden. Samtidigt fortsätter man att kontinuerligt utveckla sitt erbjudande gentemot både klubbarna och golfarna.

- Det är rekordmånga klubbar med i Golfhäftet detta år och vi ser också att just detta år kommer att bli ett av de viktigaste på länge för både oss och golfbranschen, Efter golfens starka tillväxt under pandemin kommer detta bli mer av ett normalår där jobb, resor och andra sporter kommer att ta fokus från golfen igen för gemene man. För Golfhäftet innebär det att vi kan göra än mer branschnytta och stötta klubbarna med rörliga intäkter, ökad spelarrörlighet och fler gästrundor. Anders bakgrund och erfarenheter är som klippta och skurna för att driva detta framgångsrikt, avslutar Fredrik van Speijk.