​Goloyal lanserar Europas första transaktionsbaserade lojalitetsprogram i Vällingby Centrum

Nyhet -

I januari lanserades Europas eller kanske världens första transkationsbaserade lojalitetsprogram i Vällingby centrum. Genom att knyta sitt betalkort till Vällingbys program, Mitt Vällingby, tar Goloyal bort många av de svårigheter som tidigare varit kopplade till Köpcentrumprogram. Köpcentrum består av av olika butiker med olika kassasystem och att göra integrationer mot alla kassasystem har inte ansetts ekonomiskt försvarbart. Detta har lett till att programmen aldrig har uppnått den potential som ett köpcentrumprogram kan få. Det har varit omständigt att gå med, att få poäng, att lösa in sina poäng, samtidigt som återkopplingen för Köpcentret har blivit lidande. Centrumledningen får inte information om hur mycket som spenderas och utan den uppgiften blir programmen inte fulländande.

”I över 10 år har vi velat hitta en lösning på att få ihop transaktionen med medlemmen i centret. Aldrig tidigare har det varit möjligt. När vi för ungefär ett år sedan insåg att vi snart skulle ha en lösning på plats tvekade vi inte. VI ska vara först och vi ska göra det riktigt bra. Att nu få lansera programmet och se transaktioner börja rulla in är en magisk känsla. Nu kan vi börja förändra branschen på riktigt.” Säger Robert Westerbom COO på Goloyal.

Såhär funkar credit card linking

Genom att registrera sitt kort i samband med registering av medlemskap godkänner medlemmarna att deras transaktion registeras i programmet. När medlem genomför ett köp skickas en signal via Mastercard och VISA till goloyals plattform och köpet registreras på medlemmen. Genom att sätta upp uppdrag baserat på transaktioner belönas medlemmarna när de genomfört de uppdrag som är definierade i programmet. Tex att de har gjort 3 köp för minst 100 SEK eller totalt har handlat för 1000 SEK. Systemet registrerar köpen, monitorerar aktiviteten och belönar utan att medlemmen behöver göra något annat än att handla på det eller de korten som är registrerade i programmet.