Projekt: Skollunchen

Projekt: Skollunchen

Cityplay erbjuder Sveriges alla kommuner den tekniska lösningen för att bjuda sina gymnasieelever på lunch. Vi kallar projektet Skollunchen.

Under förra veckan kontaktades Cityplay av en av Sveriges största städer för att ta fram en lösning som kunde administrera och hantera fria luncher till kommunens gymnasieelever. Tanken var att eleven en gång om dagen skulle kunna gå till någon av stadens alla restauranger och hämta ut en gratis lunch värde 75 SEK. Lunchen betalades av kommunen.

Cityplays lösning kräver inga implementationer eller extra utrustning och allt hanteras via elevens egen telefon. Kommunen får dagliga rapporter om hur många som har löst in sin lunch och hur mycket som ska faktureras mellan kommunen och restaurangen. Nu erbjuder vi denna lösning till fler städer och kommuner i Sverige. Ni kan vara igång på mindre en 1 vecka! För mer information om hur det fungerar, hör av er till oss.