Sundsvall blickar framåt, digitaliserar och förbereder för återstart!

Sundsvall blickar framåt, digitaliserar och förbereder för återstart!

Vi välkomnar Sundsvall till Cityplay! Lanseringen sker under våren och är en del av att öka digitaliseringen i stadskärnan. På kort sikt kommer lanseringen av Cityplay även fungera som en återstart av stadshandeln efter Coronakrisen.

Ett av Stadsutveckling Sundsvalls mål i arbetet med "Årets Stadskärna 2021" är att digitalisera stadskärnan. Det innebär bland annat att skapa en digital plattform som driver försäljning och som samtidigt fungerar som en informations- och marknadsföringskanal för Stenstans utbud och medlemsföretag. - säger Jonas Albecker VD på stadsutveckling i Sundsvall AB

I Sundsvall kommer Cityplay även att användas som ett digitalt verktyg för att starta igång handeln efter Coronakrisen. Cityplay kommer att innehålla butikers, restaurangers och cafeers stämpelkort, erbjudanden och information från handlarna och stadsuppdrag som belönar de som handlar på stan. Genom stadsuppdragen kan Sundsvall som stad och kommun vara med och hjälpa sina handlare att komma igång igen.

Jonas fortsätter - Samarbetet med Goloyal ligger helt rätt i tiden och Cityplay erbjuder en tjänst som samlar Stenstans medlemsföretag på ett säljande sätt. Cityplay samlar utbudet i en och samma app och belönar lokala köp genom roliga och aktivitetsdrivande stads- och butiksuppdrag.

Vi på Cityplay är väldigt glada att Sundsvall tagit beslutet att köra igång just nu. Det krävs mod och jävlaranamma att se framåt och hitta lösningar i tider som dessa. Vi ser också fram emot att tillsammans med Sundsvall och de övriga Cityplay-städerna fortsätta utveckla funktioner som gynnar handeln och skapar levande städer!

Mer om Stadsuveckling i Sundsvall:

Stadsutveckling i Sundsvall AB ägs av medlemsorganisationerna Stenstans Näringsidkare och Fastighetsnätverk Sundsvall City. Sundsvalls kommun är en samverkanspartner och tredjedels medfinansiär till delprojektet Årets Stadskärna 2021. Bolaget ska tillsammans med offentliga och privata aktörer i samverkan arbeta för en långsiktig utveckling av Sundsvall City för ökad attraktivitet och tillväxt under både dag- och kvällstid.

Regioner