#nystartasverige

Tillsammans ska vi #NystartaSverige

Tillsammans med Sveriges städer, intresseorganisationer och företag ska vi #NystartaSverige. Vi ska få igång våra städers butiker, caféer och restauranger efter Coronakrisen och vi ska digitalisera, nystarta och ta lokal handeln in i nästa årtionde.

Idag inleds planeringen för att nystarta Sverige efter Coronakrisen. Initiativet kallar vi #NystartaSverige och syftar till att stödja handeln i våra städer. Initiativet är en samordnad kampanj som inkluderar alla de aktörer som önskar levande städer. Kampanjen ska både skapa känsla och ge tips men framförallt ge konkreta verktyg för att lyfta städernas handel.

Just nu för vi samtal med ett flertal intressenter för att samordna detta initiativ. Sedan krisen började har massor av initiativ tagits och det är fantastiskt, några kommer att finnas kvar länge medan andra försvinner snabbt. För att skapa maximalt värde för våra städer och dess handlare så tror vi att det behövs en ordentlig samordning av nyckelspelare. Ju fler vi är som sluter upp bakom ett gemensamt budskap desto större skillnad kan vi göra

Kampanjen kommer ledas av en styrgrupp som består av personer från organisationer och företag som är relevanta för stadens handel. Styrgruppen är under uppbyggnad och kommer så snart den är på plats sätta agenda och innehåll för kampanjen. Vi bjuder in samtliga aktörer att sluta upp bakom detta initiativ. Vill ni involvera er och kanske vara en del av styrgruppen, kontakta Goloyal för mer information.

Goloyal verkar för den fysiska handeln i städer och köpcentrum. Genom vår digitala plattform skapar vi kundinsikter som ger den fysiska handeln samma möjligheter som e-handeln har. Genom att belöna de som handlar lokalt skapar vi förutsättningar för bättre relationer, mer relevans och ett större värde för morgondagens konsument. Cityplay är vår digitala plattform för städer. På ett enkelt och billigt sätt får städer tillgång till en fantastisk teknik som skapar insikt och aktivitet. Se filmen om Cityplay!