Cityplays digitala presentkort

Växjö kommun ger påskpresent till sina anställda

Växjö kommun har beslutat att stötta restaurangbranschen genom att ge sina medarbetare ett påskpresentkort på 250 kr/anställd. Presentkorten ska användas på en restaurang eller ett café i kommunen och allt administreras i appen Cityplay.

Cityplay är en app för att stärka den lokala handeln. Cityplay finns än så länge i 15 städer runt om i Sverige. Cityplay är en digital plattform för stadshandeln och målet är att skapa försäljning för de ca 3000 handlare som är kopplade till Cityplay. Med digitala presentkort skapas det massor av försäljning som kommer den lokala handeln tillgodo.

Med påskpresenten från Växjö kommun så frigörs ca 2 miljoner kronor för restaurang- och cafénäring i Växjö. Pengar som kommer precis i rätt tid för alla hårt drabbade verksamheter i kommunen. Kommunen väljer att administrerar påskpresenten i Cityplay eftersom appen är en del av Växjö Citysamverkan som arbetar för handlare runt om i Växjö och eftersom den genom att vara digital är enkel att rulla ut till ett stort antal aktörer runt om kommunen.

Växjö kommun är en föregångskommun som genom ett presentkort både visar att de tar hand om sina anställda samtidigt som de stärker den lokala handeln. Vi är väldigt glada att de valt göra presentkorten digitala och att de lägger hanteringen av det i Cityplay, på så sätt kommer vi tillsammans med Växjö kunna göra massor för den lokala handeln. Inte bara nu utan för lång tid framöver. Björn Bjärbo - Ansvarig på Cityplay

Cityplay - Stadshandelns digitala plattform

Via Cityplay-plattformen kan din stad hantera allt från handlarnas stämpelkort, erbjudanden och butiksinformation till stadens digitala presentkort, tävlingar och skattjakter. Cityplay är också en internapp för kommunikation mellan stadens verksamheter.

Från Cityplay sköts också all kommunikationen med invånarna och här får ni all statistik på vad som händer på stan. Genom att samla allt om stan på ett och samma ställe skapar staden en bättre digital upplevelse som leder till mindre administration och uppskattning av både invånare och handlare. Se filmen om Cityplay!