Golvimporten sponsrar NYFA Sweden

Golvimporten sponsrar NYFA Sweden

Golvimporten har under lång tid sponsrat barn- och ungdomsidrott på många olika sätt, NYFA Sweden är ett långsiktigt samarbete med ett långsiktigt mål. Barn- och ungdomsidrotten står inför många olika utmaningar idag men är nog så viktig för att utveckla samhället i positiv riktning. Det behövs starka och sunda ledare och förebilder, vilket NYFA Sweden hjälper till att utveckla. NYFAs mål är att skapa bättre ungdomsledare samt en bättre miljö kring, och i, idrotten för att på så sätt höja kvaliteten på ungdomsidrotten.

NYFA anser att ledare för barn, och ungdomsledare bär på ett extra stort ansvar som förebilder. Ett ansvar som påverkar vad man säger och hur man beter sig, både på och utanför planen.Genom sin verksamhet och sina utbildningar engagerar och utvecklar NYFA Swedens dagens tränare, ungdomar, ledare, föräldrar etc.  Mer info här: www.nyfasweden.se

För Golvimporten är detta ett prioriterat och viktigt samarbete.

Taggar

Golvimporten är marknadsledande experter på terrazzo, natursten, keramiska golv och andra ytskikt till miljöer med högt slitage. Vi erbjuder en säker, kostnadseffektiv och kvalitativ golventreprenad, inklusive renoverings- och behandlingstjänster, som ger slitstarka, estetiska och tilltalande golv i t ex butiker, bilhallar, flygplatser, resecenter, köpcenter och övrig offentlig miljö.

Vårt fokus är att leverera ett helhetskoncept – ”Säljande golv®”, där vi tar ansvar och lämnar omfattande garantier i hela värdekedjan, från leverans av material och golvläggning till dagligt golvunderhåll. Vi erbjuder ett unikt golvbehandlingskoncept TemperSeal® för porösa stengolv som ger golven motståndskraft mot djupsmuts och samtidigt en fantastisk glans. CleanEntrance® Entrézoner är vårt populära entrékoncept med specialtillverkade textila golvplattor och professionella mattrengöringsmaskiner som ger en renare och mer välkomnande entré samt lägre ljudvolym i vältrafikerade miljöer.

Vi har huvudkontor med huvudlager i Borås. För våra kunder är vi en rikstäckande partner och finns med vid ett flertal kunders internationella expansion.

Golvimporten är medlemmar i branschorganisationen Byggkeramikrådet och auktoriserade enligt GVK (Golvbranschens våtrumskontroll) och PER (Plattsättningsentreprenörers riksförening).

Presskontakt VD/Koncernchef Golvimporten Nordic AB Golvimporten Entreprenad AB Golvimporten Golvservice AB Golvimporten TileDesign AB 033-720 40 60
Pierre Nilsson

Presskontakt Styrelseordförande Golvimporten Nordic AB Golvimporten Entreprenad AB Golvimporten Golvservice AB Golvimporten TileDesign AB 033-720 40 60
Gisela Nordlin