Carl-Johan Lundgren, Lidgolw tillsammans med Pierre Nilsson, Golvimporten

Golvimporten förvärvar Lidgolw

Golvimporten förvärvar Lidgolw, en av branschens ledande butiksplattläggningsföretag med säte i Lidköping. Förvärvet bidrar till Golvimportens fortsatta tillväxtresa som marknadsledande experter på terrazzo, natursten, keramiska golv och andra ytskikt till miljöer med hög trafikintensitet och stort slitage.

Lidgolw startades 2005 av nuvarande ägare Carl-Johan Lundgren. Innan etableringen av Lidgolw var Carl-Johan en del av Golvimporten och i samband med förvärvet återvänder han nu som Affärsområdeschef och Senior Advisor till Golvimporten där han även blir en del i Golvimportens ägargrupp.

Golvimporten etablerades 1965 i Lidköping av familjen Träff. Under 2012 genomgick företaget ett generationsskifte och Pierre Nilsson, nuvarande huvudägare, förvärvade företaget. Idag ligger Golvimportens huvudkontor samt huvudlager i Borås och företaget har ca 40 anställda. Golvimporten är en rikstäckande partner med verksamhet i hela landet och vi finns med vid ett flertal kunders internationella expansion.

Inledningsvis kommer Lidgolws verksamhet drivas vidare av Carl-Johan Lundgren under Golvimportens regi. Under 2022 kommer en vidareutveckling inledas där Lidgolws verksamhets-inriktning skall utgöra ett renodlat 4:e affärsområde jämte Golvimporten Entreprenad AB, Golvimporten Golvservice AB och Golvimporten TileDesign AB. En utveckling med mål att nå ett ännu attraktivare helhetserbjudande till våra kunder.

- Det är med glädje vi hälsar Lidgolw välkomna till Golvimporten. Vi är övertygade om att Carl-Johan Lundgrens digra och långa erfarenhet och kunskap inom vår bransch kommer vara en starkt bidragande faktor till vår fortsatta utveckling som experter på Säljande golv, säger Golvimportens VD Pierre Nilsson. Vårt fokus är att leverera ett helhetskoncept där vi tar ansvar i hela värdekedjan, därmed kompletterar detta förvärv vårt helhetserbjudande perfekt och är helt i linje med vår affärsidé; att alltid ha nöjda kunder.

Förvärvet genomfördes 2021-09-30. För mer information vänligen kontakta

Pierre Nilsson

VD Golvimporten

pierre.nilsson@golvimporten.se

Mobil: +46 (0)706 18 89 60

Direkt: +46 (0)33 720 40 61

www.golvimporten.se

Kategorier

Vårt fokus är att leverera ett helhetskoncept – ”Säljande golv®”, där vi tar ansvar och lämnar omfattande garantier i hela värdekedjan, från leverans av material och golvläggning till dagligt golvunderhåll. Vi erbjuder ett unikt golvbehandlingskoncept TemperSeal® för porösa stengolv som ger golven motståndskraft mot djupsmuts och samtidigt en fantastisk glans. CleanEntrance® Entrézoner är vårt populära entrékoncept med specialtillverkade textila golvplattor och professionella mattrengöringsmaskiner som ger en renare och mer välkomnande entré samt lägre ljudvolym i vältrafikerade miljöer.

Vi har huvudkontor med huvudlager i Borås. För våra kunder är vi en rikstäckande partner och finns med vid ett flertal kunders internationella expansion.

Golvimporten är medlemmar i branschorganisationen Byggkeramikrådet och auktoriserade enligt GVK (Golvbranschens våtrumskontroll) och PER (Plattsättningsentreprenörers riksförening).

Pierre Nilsson

Presskontakt Styrelseordförande/Affärsområdeschef 033-720 40 60

Vi är experter på säljande golv.

​Golvimporten är marknadsledande experter på terrazzo, natursten, keramiska golv och andra ytskikt till miljöer med högt slitage. Vi erbjuder en säker, kostnadseffektiv och kvalitativ golventreprenad, inklusive renoverings- och behandlingstjänster, som ger slitstarka, estetiska och tilltalande golv i t ex butiker, bilhallar, flygplatser, resecenter, köpcenter och övrig offentlig miljö.
Vårt fokus är att leverera ett helhetskoncept – ”Säljande golv®”, där vi tar ansvar och lämnar omfattande garantier i hela värdekedjan, från leverans av material och golvläggning till dagligt golvunderhåll. Vi erbjuder ett unikt golvbehandlingskoncept TemperSeal® för porösa stengolv som ger golven motståndskraft mot djupsmuts och samtidigt en fantastisk glans. CleanEntrance® Entrézoner är vårt populära entrékoncept med specialtillverkade textila golvplattor och professionella mattrengöringsmaskiner som ger en renare och mer välkomnande entré samt lägre ljudvolym i vältrafikerade miljöer.

Golvimporten AB
Elementgatan 14