Magnus Andreasson och Johan Nylén - vinnare Årets Golvkedjeföretag 2018

Årets Golvkedjeföretag 2018 är Miljögolv i Stockholm

“Efter ett fantastiskt år är Miljögolv i Stockholm AB nu Golvkedjans fjärde största företag. Tillväxten var i topp och lönsamheten stärktes rejält. Miljögolv förtjänar verkligen vår allra finaste utmärkelse!

Så löd juryns motivering när Magnus Andreasson och Johan Nylén från Miljögolv vann Golvkedjans finaste utmärkelse ”Årets Golvkedjeföretag”. Priset delades traditionsenligt ut på Golvkedjekonferensen i november.

- Det värmer så mycket att vinna det här priset. Utan alla våra underbara kollegor, som gör ett så lysande jobb, hade vi inte stått här säger Johan Nylén, en av ägarna i Miljögolv.

-Som vanligt är det ett svårt jobb att utse Årets Golvkedjeföretag, säger Golvkedjans VD Lars-Åke Lidén. Han fortsätter: -Det här året vinner ett Stockholmsföretag, och det var länge sedan det hände sist. Och just Miljögolv i Stockholm har vunnit tidigare, de vann nämligen 1999, avslutar Lars-Åke.

Kontakt:

Johan Nylén, Miljögolv: tel 070-782 02 32, e-post johan.nylen@miljogolv.se

Magnus Andreasson, Miljögolv: tel 070-782 02 41 e-post  magnus.andreasson@miljogolv.se

Lars-Åke Lidén, Golvkedjan AB: tel. 070 816 64 67, e-post lars-ake.liden@golvkedjan.se

Golvkedjan AB ägs av 45 golv- och plattsättningsföretag, finns på 74 platser över hela landet och samarbetar med branschens bästa materialleverantörer. Vi tar ansvar för hela processen, från produktval och installation till trygghet och garanti under hela materialets livslängd. Läs om vårt hållbarhetsarbete!

Presskontakt Marknadsansvarig Marknadsföring och kommunikation 08-59476150

Golvkedjan - Sveriges största golv- och plattsättningsföretag

Golvkedjan ägs av 45 golv- och plattsättningsföretag över hela landet och samarbetar med branschens bästa materialleverantörer.

I dagsläget finns vi på 74 platser och är därmed det enda rikstäckande företaget i vår bransch.

Våra kunder är främst professionella beställare, som byggföretag, fastighetsbolag, kommuner och landsting. Vi är även en risktäckande partner för bostadsbolag, försäkringsbolag, småhustillverkare, dagligvaru- och fackhandelskedjor.

35 av våra delägare bedriver fackhandelsförsäljning med inriktning på golv- och kakel på sin lokala marknad.

Du kan känna dig trygg när du anlitar ett företag i Golvkedjan. Samtliga företag i Golvkedjan är miljöcertifierade enligt ISO 14001 (eller motsvarande), medlemmar i branschorganisationen GBR (Golvbranschen) och auktoriserade enligt GVK (Golvbranschens våtrumskontroll) och PER (Plattsättningsentreprenörers riksförening).

Golvkedjan AB
Norgegatan 2