Redaktionell PR och digital pull marketing via SEO

– ett magiskt giftermål som skapar mätbart värde och ökad försäljning

Inget av det här är nytt. PR-byråerna har arbetat i tiotals år med att hitta vägar för att få sina kunder att förtjäna redaktionellt utrymme för att sprida sina nyheter i media och skapa starka trovärdiga varumärken. SEO-byråerna har de senaste tio åren hittat olika sätt för att få sina kunder att synas högt upp i sökmotorerna, skapa mätbara aktiviteter genom digital pull marketing. Båda med ambitionen att öka exponeringen och därmed öka försäljningen för sina kunder.

Det som däremot är nytt är att koppla ihop dessa två hantverk. Sällan, om ens någonsin, sitter de vid samma bord hos kunderna. Skälen kan säkert vara många, men de som kommer låta detta hända kommer att få ett rejält övertag mot kollegorna i branschen.

En PR-byrå vill inget hellre än att förlänga livet på det redaktionella utrymme som skapats åt kunden och hitta ett relevant sätt att mäta sitt arbete. Och det som SEO-byråerna tycker allra bäst om är att arbeta med oberoende material där tredje part bekräftar nyheter och information för att skapa attraktiv sökbarhet på exempelvis Google. När de två kategorierna av kunskap samarbetar blir det just så – kvalificerad PR som lever länge och är mätbar samt redaktionellt material som ger styrka till övrigt SEO-arbete.

Idag kräver Google inspel från många olika håll och olika format av innehåll för att reagera och värdera information och bolag högt vid sökningar. De rankar olika typer av information olika högt där oberoende nyhetsförmedlare är en av de starkaste kanalerna, dit tillhör även exempelvis information från seriös media, riksdag, kommuner med flera. Det är just dessa kanaler som PR-byråer är experter på att bearbeta och informera om intressanta vinklar för att skapa förtjänt utrymme. PR- och SEO-byråerna måste sätta sig tillsammans vid kundens bord – det är då som mätbar magi kan skapas.

Genom ett unikt samarbete erbjuder nu GO MO GROUP AB och Perspective Communication dig chansen att vara en av de första som fullt ut optimerar effekterna av dina ”digitala avtryck” och ger dig maximal exponering mot dina kunder i de kanaler som är viktigast för dig.

Vill du ”vara först ut” så avsätt en timme så kommer vi gärna och berättar mer.

Gabriel Ghavami, CEO och grundare av GO MO GROUP AB
Anders Ekhammar, PR-konsult och partner på Perspective Communication AB

Kontakt:

Anders: anders.ekhammar@perspective.se

Gabriel: gg@gomogroup.com alt. 0702451251

• Webbmedia

• seo digital marknadsföring

VI VILL BLI SVERIGES BÄSTA SEO-FÖRETAG

Vi är ett proaktivt och målmedvetet team som med fullt fokus jobbar ihop för att i alla lägen kunna erbjuda marknadens mest kompletta sökmotoroptimeringstjänst (SEO-tjänst).

Sverige står inför enorma utmaningar och många i näringslivet har halkat efter den digitala evolutionen. Konsumenten är idag helt drivande och vi företagare måste haka på, kosta vad det kosta vill! Marknadsavdelningens roll och möjligheter har förändrats blixtsnabbt de senaste åren.

Det räcker inte längre att förlita sig på gamla tillvägagångssätt utan det krävs drastiska förändringar av marknadsföringsavdelningen för att hänga med i den digitala djungeln och för att komma ut som en vinnare.

Vi ser oss som en partner i den resan och erbjuder förutom SEO, utveckling av hemsidor, e-handelssidor och mobilvänliga hemsidor. Helheten är avgörande och vi tror vår styrka ligger i att vi kan erbjuda och har kompetens inom både webbutveckling och online-marknadsföring.

FÖRTROENDEUPPDRAG OCH REKORDSTART

2016 började på topp då vi fick in prestigeuppdrag ifrån bl.a. AJ-produkter, Basware, KFX coh Colliers. Där ingår även internationella uppdrag som att hantera Content Marketing och SEO på flera europeiska marknader.

Vi är stolta över att vi lyckats utforma en SEO-tjänst som ligger otroligt rätt i tiden och som vi till ett mycket bra pris kan erbjuda våra kunder. Vår framgång hade aldrig varit möjlig utan vårt SEO-team som varit otroligt proaktiva och lyckats uppnå enormt bra resultat för våra kunder på relativt kort tid!

GO MO GROUP I SIFFROR

Bolaget visade en tillväxt på ca 145 % under 2015 och omsätter 14,3msek (2015). Bollen har precis satts i rullning och det roliga ligger framför oss. Ambitionen är att växla upp ytterligare och målet är att växa med ytterligare 140 % under 2016.

Stor del av framgången beror på hårt arbete och ett enormt fokus, men det faktum att vi lyckats kapitalisera på paradigmskiftet inom den digitala världen, och att Google ändrat spelreglerna för den organiska rankningen är också bidragande.

För mer info: www.gomogroup.com

Timothy Larsson