STORBOLAGET BLEV SNABBRÖRLIGT OCH TOG TILLBAKA STAFETTPINNEN

Outnyttjad potential på marknaden

Alfa Laval arbetar i en bransch med traditionellt långa köpprocesser och stod därför inför utmaningen att hinna före marknaden innan den skulle hinna explodera. På bolaget fanns en nytänkande marknadsavdelning som insåg att kunderna skulle behöva orientera sig om barlastvattenrening och som därför satsade på att tillhandahålla relevant och lättillgänglig information. Man var övertygad om att ifall de kunde bli de första att utnyttja de digitala marknadsföringsmöjligheterna i en annars relativt konservativ bransch, skulle det ge dem en konkurrensfördel.

Förändrade kundbeteenden ställer krav på nya digitala insikter

– När vi står inför den här möjligheten samtidigt som vi vet att kundernas beteende ändrats, kände vi oss manade att öka våra digitala insikter och ansträngningar i syfte att ligga steget före våra konkurrenter. GO MO Group har hjälpt oss med våra marknadsinsikter inom detta relativt nya applikationsområde och det har varit av stort värde för oss att veta hur kunderna söker information. Det har förändrat hur vi ser på kunderna och vår kommunikation till dem, säger Anja Simonsson, V.P. Communications, Marine Division på Alfa Laval.

Läs vidare här

• Webbmedia

• Stockholm

Du är övertygad om att pull-marketing, datadrivet och digital marknadsföring är framtiden - då blir vi den optimala partnern

Marknadsavdelningens roll och möjligheter har förändrats blixtsnabbt de senaste åren.

Sverige står inför enorma utmaningar och många i näringslivet har halkat efter den digitala evolutionen. Konsumenten är idag helt drivande och vi företagare måste haka på, kosta vad det kosta vill! GO MO bygger proaktiva och målmedvetna team som med fullt fokus jobbar ihop för att i alla lägen kunna erbjuda marknadens mest kompletta sökmotoroptimeringstjänst (SEO-tjänst).

Även 2018 började på topp då vi fick in prestigeuppdrag ifrån bl.a. Coor, BestWestern och många fler. Där ingår även internationella uppdrag som att hantera Content Marketing och SEO på flera internationella marknader.

Bollen har precis satts i rullning och det roliga ligger framför oss. Ambitionen är att växla upp ytterligare och målet är att växa med ytterligare +30 % under 2018. Vi omsätter idag strax över 30msek (12/2017 siffror).