Good to Great och Team Bactiguard storsatsar för framtiden

Good to Great Tennis Academy har rekryterat Peter Carlsson som ny tennistränare. Peter har en gedigen bakgrund som en av Sveriges mest meriterade tränare och var bland annat den som hjälpte Robin Söderling att ta steget från duktig junior till senior.

Peter Carlsson kommer bland annat att ha huvudansvar för Good to Great TeamBactiguard där bland annat Elias Ymer och Daniel Windahl ingår

”Jag är väldigt imponerad över Peter Carlssons tränarkarriär. En tränare som jobbar i det tysta med oerhört bra resultat. Det känns väldigt tryggt att Peter tidigare varit med och utvecklat spelare från bra juniorer till spelare i världsklass. Helt enkelt en kille som vet vad som krävs” säger Magnus Norman Partner på Good to Great.

”Efter flera års arbete med utländska spelare är det mycket stimulerande att komma tillbaka till svensk tennis. Det känns väldigt inspirerande att i fortsättningen ingå i Good to Greats mycket kompetenta tränarteam” säger Peter Carlsson.

Good to Great grundades av de tre före detta världsspelarna Magnus Norman, Mikael Tillström och Nicklas Kulti. Inom ramen för Good to Great Tennis Academy gör de nu en unik satsning för tennisspelare som vill ta steget till världsklass.

Nicklas Kulti, Partner Good to Great, tel. 0708 71 04 22, nicklas@goodtogreatworld.com