gop Woodlon Elegance - stilrent utegolv med 25 års garanti

gop Woodlon – underhållsfria utegolv i träkomposit

Nu när våren är här är det många som börjar pyssla med uteplatsen och trädgården, kanske går du i tankarna på att lägga nytt golv på altanen eller terrassen. Söker du ett snyggt utegolv som är ekonomiskt och slitstarkt över tid?

gop Woodlon är en vacker träkomposit som håller i alla väder. Ett riktigt bra utegolv ska inte bara vara snyggt det ska också hålla länge utan en massa underhåll med olja, bets och andra skadliga produkter. Man kan göra mycket annat kul än att olja in altanen varje år.

Starkt, långlivat och återvunnet material

gop Woodlon har 25 års garanti vilket är relativt unikt för ett utegolv. Garantitiden indikerar också på den höga kvaliteten och att materialet i realiteten håller längre än så. Kostnaden för Woodlon blir ofta lägre efter enbart 10–12 års användning, jämfört med de flesta andra alternativen på marknaden. Materialet är lika enkelt att bearbeta som vanligt trä och vanliga verktyg räcker gott. Brädorna har en behagligt slät och inkapslad yta i 360 grader, som varken skapar sprickor eller släpper ifrån sig stickor som kan skada barn, djur eller vuxna.

Utseendet bevaras och materialet är lika fint år efter år, oberoende av väderlek och klimat. De solida brädorna är särskilt anpassade efter vårt nordiska klimat till skillnad från exempelvis hålad komposit där frostsprängningar lätt kan uppstå.

Woodlon har även ett inbyggd UV-skydd som står emot solens blekning och fläckar från fett och smuts. Golvet är helt fritt från giftiga tillsatser och materialet består av 95 procent återvunnet material från träfiber och polyeten. I kombination med minimalt eller obefintligt underhåll och lång livslängd är Woodlon ett ekonomiskt och långsiktigt alternativ för dig som vill investera i ditt hem.

gop Woodlon Grande, Deco och Elegance – tre olika typer av träkomposit för din altan.

gop Woodlon Grande
gop Woodlon Grande - Walnut

gop Woodlon Grande träkomposit

gop Woodlon Grande är en exklusiv solid träkomposit med en färg och bredd som ger ditt utegolv en rustik look och som påminner om gamla brädgolv. Träkompositen har en strukturerad yta vilket gör golvet motståndskraftigt mot fläckar och skandinaviskt klimat.

gop Woodlon Deco
gop Woodlon Deco - Light Grey

gop Woodlon Deco träkomposit

gop Woodlon Deco är en solid träkomposit med klassisk rillad yta som är greppsäker och mjuk att gå på. Den släta baksidan blir ett naturligt designelement, till exempel som fris eller ram runt golvet.

gop Woodlon Elegance
gop Woodlon Elegance - Brown

gop Woodlon Elegance träkomposit

gop Woodlon Elegance är ett utegolv med klassisk träkänsla. Kärnan består av solid träkomposit och ytskiktet är tillverkat av polymer med en naturtrogen trästruktur. Elegance är ett underhållsfritt utegolv som inte blir fläckigt eller missfärgat om du råkar spilla något på golvet.

Nytt för i år – gop Woodlon golvplattor för balkong

En nyhet för 2021 är gop Woodlon Golvplattor för balkong och uteplats. Golvplattorna är precis som gop:s övriga sortiment i hög kvalitet, underhållsfria och slitstarka.

Ytan har en naturtrogen trästruktur i en slitstark yta som gör golvet motståndskraftigt mot fläckar och skandinaviskt klimat. För extra lång livslängd är golvplattorna också UV-beständiga.

Välj mellan färgerna Light Grey och Brown för att skapa din perfekta uteplats.

5 skäl till att välja gop Woodlon utegolv:

• Underhållsfritt, vilket gör att du slipper årlig skötsel med olja, bets och andra skadliga produkter.
  • Formstabilt för nordiskt klimat, med solida brädor som varken slår sig, spricker eller släpper ifrån sig stickor!
  • Slitstark inkapslad och UV-beständig yta i 360 grader ger maximalt skydd mot exempelvis fläckar, blekning, fukt och insekter.
  • Tillverkat av 95 procent återvunnet material från träfiber och polyeten. Inga giftiga tillsatser och fritt från farliga adhesiver och kemikalier.
  • 25 års garanti. Lång livslängd sparar både på ekonomi och miljö!

Klicka här för att läsa mer om Woodlon och få inspiration till ditt nya utegolv.