Photo credit: © Dominik Reipka Fotograf | Location: Hamburg, Germany | Design: Querkopf Architekten GmbH, Wasfy Taha, Fionn Mögel | Engineering: Buthmann Ingenieur-Stahlbau AG | Material: HI-MACS®-FR Alpine White S728 (12 mm)

Skapa skarvfria fasader med HI-MACS Exteria

HI-MACS Exteria® är en Solid Surface av mineralkomposit som möjliggör skapandet av spektakulära fasader. Materialet öppnar upp för unika designidéer då fasadskivorna kan varmformas till ett skarvfritt utseende. Med sina oändliga möjligheter och den exceptionella kvalitén är HI-MACS Exteria® det perfekta fasadmaterialet!

INTE BARA ETT SNYGGT SLUTRESULTAT

Exteria fasadsystem är inte bara visuellt tilltalande, utan det smidiga infästningssystemet ger också en ventilerad fasad som är otroligt motståndskraftig mot väder och vind.

HI-MACS Exteria® erbjuds i 13 spännande kulörer speciellt anpassade för lång hållbarhet i varierande klimat.

GRÄNSLÖSA MÖJLIGHETER

• Kan thermoformas till unika former
  • Komplett infästningssystem med dold infästning
  • Skarvfria resultat
  • Hög kemikalietålighet
  • Hög motståndskraft mot UV
  • Färgbeständig, suger inte åt sig smuts
  • Väderbeständig
  • Enkel att sanera från graffitti
  • Lätt att rengöra
  • Hög mekanisk hållfasthet
  • Brandklass B-s1, d0 enl. EN13501

gop är exklusiv leverantör av HI-MACS® i Skandinavien – kontakta oss redan vid idéstadiet för vägledning och expertis genom hela projektet.

Upptäck möjligheterna med fasad från gop här!