Skapa din drömplats med tåliga utetak! Med ett brett sortiment av takskivor i olika utföranden och smarta system förenklar vi montering, samtidigt som du kan vara säker på att du får ett stilfullt tak som håller i många år framöver.

Det sköna livet med utetak

Från den tidiga vårens morgonkaffe med sol i ögonen och drillande koltrastar i bakgrunden till höstens kräftskiva med färgade lyktor som lyser upp den mörka kvällen – det är härligt att leva livet utomhus. Midsommarfester, grillkvällar eller bara en stunds skön avkoppling med en bok i solen, alla drömmer vi om den perfekta sommaren. gop erbjuder ett brett sortiment av takskivor i olika utföranden och med smarta system av tillbehör förenklas monteringen, samtidigt som du kan vara säker på att du får ett stilfullt tak som håller i många år framöver. Med ett utetak från gop är det bara din egna fantasi som sätter gränserna!

Komplett lösning med gop Terrace - där sommarkvällarna blir långa

gop Terrace är en exklusiv och praktisk lösning för dig som vill ha ett stilrent och modernt utetak. Den stabila och genomtänkta konstruktionen kräver bara två stolpar, vilket ger en luftig och öppen lösning som gör sig lika bra i anslutning till ett modernt nybyggt hus som till en äldre villa. Takskivornas infästningar döljs av konstruktionen och resultatet blir estetiskt och stilrent. gop Terrace finns i tre olika storlekar om 9, 12 och 15 kvadratmeter och och kan användas både med gop Skyroof, våra glasklara plana takskivor och med gop Multiglas, våra isolerande kanaltakskivor.

gop Skyroof - släpp in sommarljuset

Vill du ha känslan av att sitta under bar himmel, men samtidigt vara skyddad från vädrets makter är våra plana tak rätt val. Takskivorna släpper igenom 92 procent av allt ljus, samtidigt som de filtrerar bort den skadliga UV-strålningen. Materialet gulnar inte utan kommer att behålla sin genomskinlighet så att naturens alla färger kommer till sin rätt, år efter år. Trots att materialet ser ut som glas väger det bara hälften så mycket och är hela sju gånger starkare. Det ger ett säkert tak som klarar av både blötsnö och hagelstormar. Med ett glasklart tak får du en öppen och välkomnande uteplats med modern design som är som gjord för avkoppling.

gop Multiglas - kanaltak förlänger säsongen

Våra isolerande kanaltak har få begränsningar. Flera olika färger och fyra tjocklekar från 10 till 50 millimeter gör att de kan användas till allt från enkla tak till välisolerade uterum där det är skönt att vistas året runt.
Tre olika färger gör det möjligt att styra hur intensivt ljuset upplevs under utetaket. Vår opalvita färg fungerar diffuserande och bryter upp solens skarpa strålar och skapar ett mjukt, behagligt ljus, medan vårt rökfärgade tak släpper igenom mindre ljus. Kanaltakskivorna har mycket låg vikt men är samtidigt slagtåliga och stabila. Detta gör det möjligt att skapa en luftig underkonstruktion med färre tvärgående reglar, vilket ger ett lätt och stilrent intryck.

Trapetstak - behagligt ljus eller skön skugga

Våra prisvärda trapetstak har en hög slagtålighet och klarar stora snömängder vilket gör dem till populära val för lägen som riskerar att utsättas för hårt väder. De är oömma, tåliga och utvecklade för att klara det skandinaviska klimatets stora temperaturskiftningar. Oavsett om du vill ha maximalt ljus eller om du vill ha skydd från solens skarpaste strålar finns det ett trapets-tak som passar dig. Från klara skivor som släpper igenom 90 procent av allt ljus, och skivor i isvitt och opalvitt, till rökfärgade skivor med bara 35 procents ljusgenomsläpp. Oavsett vilken skiva du väljer får du ett komplett skydd mot solens UV-strålar.

Regioner

I över 50 år har vi utvecklat produkter för ett skönare uteliv till det skandinaviska hemmet och trädgården. Våra produkter hittas via återförsäljare inom byggvaruhandeln och är anpassade efter vårt omväxlande nordiska klimat och miljö. Med smarta material och konstruktioner gör vi det enkelt för dig att uppleva mer. Oavsett om du är proffs, hemmasnickare eller livsnjutare!

Läs mer om oss och våra produkter på gop.se