Nyskapande material inom arkitektur och design i gops monter på Stockholm Furniture Fair

Den skandinaviska materialleverantören gop gör sitt debutframträdande på Stockholm Furniture Fair den 6-10 februari, och tar med sig sitt breda sortiment av nyskapande material inom arkitektur och design. Under mässan presenterar gop flera spännande nyheter, inklusive en exklusiv produktlansering med fokus på cirkulär design.

Material med kreativa möjligheter inom interiör och exteriör design

-Stockholm Furniture Fair är en betydande plattform för att visa våra senaste nyheter och varumärken inom arkitektur, design och inredning på den skandinaviska marknaden. Med vårt breda utbud av material är vi övertygade om att vi tillför en ny dimension av kreativa möjligheter för både interiöra och exteriöra sammanhang. Vi hälsar arkitekter, designers, branschkollegor och nyfikna besökare varmt välkomna till vår monter för att ta del av nya innovativa materiallösningar inom interiör, arkitektur och design. säger Fredrik Pedersen, Försäljningschef Sverige, gop.

Exklusiv produktlansering med hållbar designfilosofi
På mässan kommer gop att bjuda på en spännande produktlansering av ett nyskapande material med fokus på cirkulära flöden och med stora möjligheter till designvariationer och spännande uttryck. gop står som exklusiv distributör av produkten i Sverige, och ger mässans besökare möjligheten att bli bland de första att utforska det nya materialet.

En del av mässans Greenhouseområde
Utöver spännande nyheter i montern så är gops material även väl synliga på mässans Greenhouseområde. Årets barområde på Greenhouse är designat av arkitektstudion Stamuli, som med sin uttrycksfulla design förenar både estetik och hållbarhet. Greenhouse Bar by Stamuli är som de själva uttrycker det ”en hyllning till samarbete och en satsning på en hållbar framtid”. Till Stamulis inspirerande barområde bidrar gop med flera spännande material som används på kreativa sätt i både interiör och belysning.