Vinnarna klara i GORE-TEX® Experience Tour Freeride Camp Norway

Sex skidentusiaster från olika hörn av Europa är nu redo att åka till Romsdalen i Norge för en oförglömlig upplevelse tillsammans med erfarna guider.
Samtidigt står det klart att GORE-TEX® Experience Tour har chans att vinna två prestigefyllda priser på PR Report Awards i Berlin i april.

De sex vinnarna i Freeride Camp Norway är de som har fått flest röster efter anmälningsperiodens slut på nätet. Det var möjligt att rösta på anmälda kandidater mellan den 17 januari till och med den 24 januari via GORE-TEX® Experience Tour.

Bland vinnarna finns såväl polska som ryska, franska och österrikiska deltagare. Gruppen består av tre män och tre kvinnor.

Det står även klart att projektet GORE-TEX® Experience Tour är nominerat i två kategorier i PR Report Awards, en av de största och mest prestigefyllda pr-tävlingarna i de tysktalande länderna i Europa. En oberoende jury utser vinnarna i hela 22 olika kategorier. GORE-TEX® Experience Tour är nominerat i kategorierna ”International PR” och ”Community Communications". Prisutdelningen äger rum i Berlin den 19 april.

GORE-TEX® Experience Tour är ett europeiskt projekt som sedan hösten 2010 haft sin utgångspunkt i ett flertal olika utomhusaktiviteter, tävlingar och events runtom i Europa. I Sverige hölls till exempel fototävlingen Outdoor Photo Contest under hösten 2010. Vinnarna presenterades i maj 2011. Gemensamt för alla aktiviteter under GORE-TEX® Experience Tour är att de samlas under en och samma sida på Facebook, där deltagarna kan dela information, foton och videoklipp med varandra.

De vinnande amatörskidåkarna i Freeride Camp Norway står nu inför vad som kommer bli en oförglömlig skidupplevelse i norska Romsdalen. I tre dagar kommer deltagarna leva och andas fjällen tillsammans med speciella guider; erfarna skidåkare med mycket god lokal kännedom om området. Guiderna är Halvor Hagen och Tor Olav Naalsund. Fotografen och guiden Matti Bernitz reser också med gruppen.

Halvor Hagen är en mycket erfaren skidåkare och klättrare. Han bor sedan 1977 i Romsdalen och är väl bevandrad i de lokala omgivningarna. Hagen är en certifierad IFMGA - guide och har under många år genomfört guidade utomhusturer i både Norge och övriga världen.

Tor Olav Naalsund är även han certifierad IFMGA - guide . Naalsund är en av Norges mest populära skidguider och syns ofta i skidmagasin och i filmer om skidåkning.

Matti Bernitz är fotograf och är utbildad vid Queensland College of Art i Australien. Bernitz är numera stationerad i Norge och gör fotouppdrag för redaktioner över hela världen.

www.gore-tex.com

För mer information kontakta pressansvarig Kerstin Magnusson, kerstin.magnusson@longtallsally.se och/eller +46 763-48 40 65.

• experience tour
  • halvor hagen