​Ed Sheeran till Ullevi nästa år!

Konfettin efter Coldplays båda spelningar har knappt hunnit lägga sig innan det är dags att presentera en av 2018 års akter: stekheta Ed Sheeran. Den 10 juli kliver han ut på Ullevis magiska mark.

– Det är fantastiskt roligt att kunna bredda Ullevis repertoar ytterligare. Ed Sheeran tillhör en helt ny generation artister som redan är omåttligt populär. Det ska bli väldigt spännande att se honom på Nordens största arena nästa år, säger Lotta Nibell, vd på Got Event som bland annat driver Ullevi.

26-åriga Ed Sheeran sålde ut Globen i Stockholm på bara några minuter tidigare i år. När hans tredje album släpptes i mars, "÷", blev det världens mest streamade album på en vecka och hemma i England blev skivan den snabbast säljande någonsin av en manlig artist.

Biljetterna släpps lördagen den 8 juli kl. 11:00.

För mer information vänligen kontakta:

GOT EVENT

Lotta Nibell, vd

Mikael Persson, PR- och informationsansvarig
031-368 43 02, 070 -761 18 89

FKP SCORPIO

Kajsa Apelqvist, PR-ansvarig
kajsa.apelqvist@fkpscorpio.se

Så här skriver arrangören FKP Scorpio i sitt pressmeddelande:

Ed Sheeran kommer till Stockholm och Göteborg!

Då biljetterna till Ed Sheerans konsert i Ericsson Globe släpptes sålde de slut på bara någon minut. Nu är det klart att Sheeran återvänder till Sverige. Sommaren 2018 gör han sina hittills största konserter i Sverige - 10 juli spelar han på Ullevi och 14 juli kommer han till Friends Arena. via Ticketmaster.se.

Förra helgen headlinade Ed Sheeran legendariska Glastonbury Festival i England. Inför en av festivalens största publiker någonsin samt över tre miljoner personer, som följde konserten hemifrån, gjorde Sheeran på nytt succé och stärkte sin position som en av nutidens absolut största artister. Nu är det klart att Ed Sheeran kommer att genomföra hans största turné hittills nästa år.

Med hans tredje album ”÷”, som släpptes i mars, och succésinglarna ”Shape Of You” och ”Castle On The Hill” slog Ed Sheeran en rad rekord. ”÷” blev bland annat världens mest streamade album på en vecka och hemma i England blev skivan den snabbast säljande någonsin av en manlig artist. Även i Sverige har den brittiske trubaduren gjort succé - ”Shape Of You” har certifierats med 9x platina, medan ”÷” har nått 2x platina. Med över åtta miljoner sålda exemplar runt om i världen är ”÷” årets hittills bäst säljande album.

Då biljetterna till konserten i Ericsson Globe i mars släpptes tog de slut direkt och många blev utan biljett. Därför känns det extra kul att Ed Sheeran väljer att inte bara ge en, utan två stora konserter i Sverige under 2018. Biljetterna till spelningarna på Ullevi och Friends Arena släpps via Ticketmaster.se kl 11:00 lördag 8 juli.

GÖTEBORG

Datum: 10 juli, 2018