​Familjemusikalen Djungelboken - The Musical till Scandinavium

Nu kommer ytterligare en spännande familjeföreställning till Scandinavium. Denna gång är det den fantastiska historien om Mowgli som blir ”adopterad” av en liten björnfamilj med pappa Baloo i spetsen. Djungelboken - The Musical kommer till Scandinavium söndagen den 3 mars 2019. Biljetterna släpps idag!

Så här skriver arrangören Dröse & Norberg i sitt pressmeddelande:

Producenterna bakom succémusikalen Äventyret Aladdin med närmare 60 000 sålda biljetter, är i höst tillbaka med nästa stora show: Djungelboken – The Musical, som bygger på Rudyard Kiplings älskade berättelse från 1894. Premiären äger rum den 11 november i Stockholm och föreställningen turnerar sedan över hela Sverige. Nu släpps de första biljetterna.

Dröse & Norberg är en av Sveriges ledande producenter av nöjen för barnfamiljer men producerar också företagsevenemang. Företaget drivs av Anna Norberg och Robert Dröse, som båda har erfarenhet från nöjesbranschen sedan slutet av 1980-talet. De träffades på scenen när de spelade Jill respektive Kenickie i Grease och startade Dröse & Norberg 2002. Sedan 2006 turnérar de från Kiruna i norr till Ystad i söder med sina uppsättningar, där publik- och kritikersuccéerna Snövit – the Musical och Trollkarlen från Oz samt Äventyret Aladdin, som spelas fram till sommaren, är några.

Djungelboken – The Musical är en nytolkning av den legendariska sagan från 1894. I den indiska djungeln möter vi de välkända figurerna Baloo, Bagheera, Kaa och den fruktade Shere Kahn. Historien börjar med att Mowgli blir adopterad av en björnfamilj bestående av pappa Baloo och ungarna Liv och Lycka eftersom han har blivit ensam kvar i sin by efter tigern Shere Kahns attack. Mowgli trivs och lär sig leva tillsammans med djuren och naturen. Men när han en dag använder eld för att skydda sig blir djuren rädda och efter viss dramatik enas de om att Mowgli måste återvända till människorna.

– Vad som händer sen vill jag inte avslöja av hänsyn till alla som har köpt biljetter. Men jag kan säga att det blir en härlig föreställning för hela människofamiljen med mycket humor, fantastisk musik och en sanslöst begåvad ensemble som uppträder i väldigt varma scenkostymer, säger Robert Dröse, som står för manus och regi. Han har även skrivit sångtexterna, som tonsatts av Martin Landh. Producent är Anna Norberg.

Auditions är genomförda och rollbesättning pågår.

Efter premiären den 11 november spelas föreställningen i Stockholm innan den åker på Sverigeturné under januari, februari och mars 2019.