Fantastiska Coldplay till Ullevi nästa sommar

Efter Ullevis helt fantastiska sommar med grymma evenemang och nästan 600 000 besökare börjar nästa sommar på allra bästa sätt; ett av världens absolut största arenaband intar Nordens största arena den 25 juni nästa år.

Lotta Nibell, vd på Göteborgs evenemangs- och arenabolag Got Event:

– Oerhört glädjande att det är just Coldplay som kickar igång Ullevis konsertsommar nästa år. Bandet levererar magiska konserter år efter år men har aldrig tidigare spelat på Nordens största arena. Nästa år händer det och det vill så klart ingen missa.

Konserten på Ullevi är det enda stoppet Coldplay gör i Norden på sin Europaturné.
Biljetterna släpps fredag 7 oktober kl 10.00.

– Ullevi är en av Got Events tio arenor och oerhört värdefull för både oss, Göteborgs Stad och Västsverige. Evenemangen på Nordens största arena är en stor anledning till att besöka Göteborg och de turistekonomiska effekterna* är stora. Hotellen, restaurangerna och affärerna märker tydligt när det är ett stort evenemang i staden. Våra egna kundundersökningar visar att ett fullsatt Ullevi omsätter mellan 80-120 miljoner kronor, fortsätter Lotta Nibell.

* Specifikt ekonomisk inflöde utgörs av den konsumtion som tillresta till respektive evenemang gjorde då de besökte Göteborg och anledningen till besöket var det aktuella evenemanget.

För mer information vänligen kontakta:
Lotta Nibell, vd Got Event, 031-368 43 70
lotta.nibell@gotevent.se

Så här skriver arrangören Luger i sitt pressmeddelande:

Med en av tidernas mest spektaklära arenaproduktioner har vi äran att åter välkomna Coldplay till Sverige med sin hyllade A Head Full Of Dreams Tour. I somras gjorde bandet en spelning på ett knökfullt Friends Arena i Stockholm – denna gång blir det Ullevi och Göteborg söndag 25 juni. Konserten blir det enda stoppet Coldplay gör i Norden på sin Europaturné.

Biljetterna släpps till försäljning på fredag 7 oktober kl 10.00 via luger.se.

“Kings of the stadium… a dazzling slice of pure paradise”

– London Evening Standard

“A planet-sized visual spectacle”

– The Guardian

“A colourful, vibrant celebration of life”

– The Telegraph

Coldplay annonserar idag 2017 års första konserter på A Head Full Of Dreams Tour. De nya europeiska datumen är följande:

Tis 6 juni – Olympiastadion, München – Tyskland
Tor 8 jun – Parc Olympique Lyonnais, Lyon – Frankrike
Sön 11 juni – Ernst-Happel-Stadion, Wien – Österrike
Ons 14 juni – Red Bull Arena, Leipzig – Tyskland
Fre 16 juni – HDI Arena, Hannover – Tyskland
Sön 18 juni – PGE Narodowy, Warsawa – Polen
Ons 21 juni – Koning Boudewijnstadion, Bryssel – Belgien
Sön 25 juni – Ullevi, Göteborg – Sverige
Fre 30 juni – Commerzbank-Arena, Frankfurt – Tyskland
Mån 3 juli – Stadio San Siro, Milano – Italien
Lör 8 juli – Croke Park, Dublin Irland
Tis 11 jul - Principality Stadium, Cardiff – Wales
Lör 15 jul – Stade de France, Paris – Frankrike

Sedan mars i år har A Head Full Of Dreams Tour setts av 2,5 miljoner människor i Latinamerika, USA och Europa vilket inkluderar fyra utsålda kvällar på Wembley Stadium i London. Den spektakulära showen har skapats av bandet tillsammans med de hyllade produktionsdesignerna Misty Buckley och Paul Norman. I december nåt turnén Australien och Nya Zeeland.

För mer info, besök Coldplay.com

Pre-sale
För American Express kortmedlemmar kommer ett pre-sale att hållas med ett begränsat antal biljetter mellan tisdag 4 oktober kl 9.00 till torsdag 6 oktober kl 9.00 via americanexpresstickets.se.