​Got Event och Frölunda HC överens om nytt hyresavtal

Det nya avtalet, som signerades idag, är på ett år och börjar gälla omedelbart. Ett längre samarbetsavtal kommer att diskuteras under säsongen.

– Det känns jättebra att vi är överens. Det är viktigt för oss att Frölunda kan fortsätta driva och utveckla sin hockeyaffär i Scandinavium. Det nya avtalet skapar goda förutsättningar för att vi tillsammans ska kunna ge en bra publikupplevelse i Scandinavium, säger Got Events vd Lotta Nibell.

Så här kommenterar Frölunda HC:s klubbdirektör Christian Lechtaler avtalet:

– Det här ger oss möjligheten att fokusera på vår verksamhet och arenaupplevelsen. Det nya avtalet ger oss bättre ekonomiska förutsättningar om vi fyller Scandinavium. I Frölundaborg har vi ett avtal som ger oss mer utrymme att ta större ansvar för evenemangen och på så sätt har vi fått till stånd en skälig hyra.

För mer information vänligen kontakta:

Lotta Nibell, vd, 031-368 43 70
lotta.nibell@gotevent.se