​Idag släpptes singelbiljetterna till FEI EM i Ridsport Göteborg 2017!

21-27 augusti 2017 samlas Europas bästa ryttare och kuskar i Göteborg för att göra upp om medaljerna i FEI EM i Ridsport Göteborg 2017. Fredagen den 11 november släpper vi singelbiljetterna.

Under en spännande och händelserik vecka kommer mästerskapet att förvandla hela staden till arena med tävlingar och aktiviteter på Ullevi, Heden och i Slottsskogen.

Disciplinerna under mästerskapet är hoppning, dressyr, körning fyrspann och paradressyr. Under veckan koras såväl vinnande lag som individuell europamästare i samtliga discipliner.

Biljetter säljs till dressyren och hoppningen på Ullevi.

– Vi ser verkligen fram emot att få arrangera ett av nästa års största idrottsevenemang mitt i centrala Göteborg. Med centralt belägna arenor och fri entré till både körningen och paradressyren på Heden kommer detta bli ett mästerskap för alla, säger Lotta Nibell, vd på Got Event AB

– I juni släppte vi paketbiljetterna till dressyren och hoppningen och det var ett stort intresse redan då. Nu släpper vi biljetterna till heldagar och enskilda pass och hoppas givetvis på ett fullsatt Ullevi. Hittills har intresset för både hoppningen och dressyren varit jämt fördelat vilket gläder oss, säger Tomas Torgersen, tävlingsledare för FEI EM i Ridsport Göteborg 2017. Läs mer på www.gothenburg2017.com

Om FEI EM i Ridsport Göteborg 2017 21-27 augusti 4 discipliner
300 av Europas bästa ryttare och kuskar från 30 länder
590 hästar
1000 volontärer
27 000 ridsportfans på Ullevi dagligen
400 medierepresentanter

Tävlingsplatser:

Ullevi
Arena för dressyr och hoppning.

Heden
Tävlingsplats för körning fyrspann samt paradressyr. Här kommer också att finnas ett mässområde med uppvisningar och aktiviteter för hela familjen. Till Heden är det fri entré hela veckan.

Slottsskogen och staden
Extra spektakulärt blir det när fyrspannets maratonmoment går genom centrala staden från Heden till Slottsskogen där hinderbanan placeras.

Evenemanget genomförs i nära samverkan mellan Svenska Ridsportförbundet, Got Event AB samt Göteborg & Co.

Läs mer om FEI EM i Ridsport Göteborg 2017 här: www.gothenburg2017.com

Läs mer om destinationen Göteborg här: www.goteborg.com

Kontakt
Helena Lindqvist, marknadsföringsansvarig FEI EM i Ridsport Göteborg 2017 Tel 0725-41 84 50, helena.lindqvist@goteborg.com