Laleh kommer tillbaka till Ullevi nästa sommar

Efter årets hyllade spelning på Ullevi står det nu klart att Laleh återvänder till arenan redan nästa sommar. Den 26 augusti avslutar hon sin sommarturné i barndomsstaden Göteborg. Biljetterna släpps på fredag 4 november klockan 10:00.

– Laleh skrev historia i somras när hon blev den första svenska kvinnliga artisten på Ullevi. Inför en generationsöverskridande publik gav hon en fantastisk konsert som gav mersmak, så vi är väldigt glada att hon nu kommer tillbaka, säger Lotta Nibell, vd på Got Event.

Så här skriver arrangören FKP Scorpio:

Laleh ger sig ut på en sommarturné som tar avstamp i Helsingborg 28 juli och avslutas i barndomsstaden Göteborg på anrika Ullevi där hon i somras gjorde en exklusiv hyllad spelning. Det blir den perfekta finalen på sommaren innan det är dags att gå tillbaka till jobbet, skolan eller studierna. Sittande publik, ingen åldersgräns – det blir en fantastisk upplevelse för såväl unga som gamla fans.

Laleh är en av Sveriges mest älskade artister med hundratals låtar i bagaget, med moderna klassiker som ”Goliat”, ”En stund på jorden”, ”Bara få va mig själv”, ”Some die young”, ”Live tomorrow”, ”Det kommer bli bra”, ”Vårens första dag” och ”Vinterland” har hon varit med och format vårat musiklandskap dom senaste 17 åren.

- Jag och hela min turnéfamilj, crew och band, har alla längtat efter publiken och vägarna, vi är så otroligt tacksamma över att vi har en hel turné att förbereda och se fram emot, det kommer bli bra!

I mars 2022 släppte Laleh det kritikerrosade albumet “Vatten” med låtar som “Minnet av ett hav”, “Socker och vatten” och “Leopard” som spelats flitigt hos Sveriges Radio sen dess. Albumets första singel ”Det Kommer Bli Bra” är redan trefaldigt belönad platina.

Just nu är hon aktuell med nya singeln "Vi är på riktigt” som släpptes 30 september, en duett med Darin. Med avstamp på Ullevi i somras där han gästade Laleh på låten ”Bara få va mig själv” tog de steget till att tillsammans skriva och släppa nya låten ”Vi är på riktigt”. Låten som handlar om framtidstro och om att komma ihåg vad som är på riktigt i en värld där så mycket känns som på låtsas.

För frågor, kontakta:
Mikael Persson, kommunikationsansvarig, Got Event