​Succétvillingarna Marcus & Martinus till Scandinavium i vår

Den 10 mars nästa år ställer sig succétvillingarna Marcus & Martinus på Scandinaviums scen. Det norska brödraparet är nästa generation stora popstjärnor och deras framgångar bara fortsätter. Nu kommer deras turné ”Together” även till Göteborg och Scandinavium.

Lotta Nibell, vd på Göteborgs evenemangs- och arenabolag Got Event:

– Vi är väldigt nöjda över att välkomna Marcus & Martinus och alla deras unga fans till Scandinavium i vår. Det är alltid lite extra magiskt när många i publiken får uppleva sin första stora konsertupplevelse.

Biljetterna släpps nästa lördag 22/10 kl. 12:00. Mer information kommer inom kort på gotevent.se.

Evenemangen inte bara magiska ögonblick – även stort värde för Göteborg!

En fullsatt konsert på Scandinavium omsätter mellan 10 - 20 miljoner kronor i så kallat turistekonomiskt värde. Det betyder att de besökare som kommit till Göteborg just på grund av evenemanget spenderar så mycket pengar på bland annat boende, mat och shopping.

Vänligen kontakta följande personer för mer information:

Lotta Nibell, vd Got Event

Mikael Persson, PR- och informationsansvarig Got Event
031-368 43 02, 070 -761 18 89

Så här skriver arrangören Live Nation i sitt pressmeddelande:

Marcus & Martinus till Göteborg

400 000 sålda konsertbiljetter, 120 miljoner streams, egen film på bio, gäster på Idolfinalen - Marcus & Martinus osannolika framfart är av sällan skådat slag! Till alla fans har vi idag mycket glädjande nyheter. Marcus & Martinus kommer till Göteborg den 10 mars för en konsert på Scandinavium! Biljetterna släpps söndagen den 22 okt kl 12.00 via LiveNation.se. Vi kan också meddela att vi i detta nu släpper extra biljetter till båda deras konserter på Ericsson Globe den 11 februari.

Marcus & Martinus succé i Norge och Sverige senaste året är närmast overklig. Killarnas musik har streamats på Spotify över 120 miljoner gånger och i Sverige har debutalbumet ”Hei Fan Spesial” sålt GULD, singeln ”Elektrisk" feat. Katastrofe har sålt DUBBEL PLATINA och singlarna ”Girls" feat. Madcon och ”Light It Up" feat. Samantha J har även de sålt GULD.

När biljetterna släpptes till Marcus & Martinus konsert i Stockholm var det ett exceptionellt tryck och Ericsson Globe sålde slut direkt. En till konsert, tidigare på samma datum, släpptes upp kort därefter. Två Ericsson Globe sålde slut inom loppet av ett dygn.

Det är mycket på gång för tvillingarna innan deras konserter i Stockholm och Göteborg! Fredagen den 4 november släpper Marcus & Martinus sitt nya album ”Together” . Den 9 december gästar de Idol-finalen i Ericsson Globe som sänds live på TV4. Den 20 januari är det stor biopremiär för deras biofilm "Tillsammans mot drömmen" i Sverige och Norge.

Extrabiljetterna till de två konserterna på Ericsson Globe den 11 februari är släppta i detta nu.

Biljetterna till Scandinavium den 10 mars släpps på lördag den 22 oktober kl 12.00.

Kl 20.00 - 10 mars Göteborg, Scandinavium

Information ang åldersgräns:

Ståplats:
12-årsgräns för ståplatsbiljetter av säkerhetsskäl. Vår rekommendation är att barn mellan 12 och 16 år med ståplatsbiljetter bör vara i vuxet sällskap.

Sittplats:
Alla åldrar är tillåtna på läktarna. Vår rekommendation är att barn under 12 år bör vara i vuxet sällskap.

Presskontakt Live Nation:
Kim Halling