Summerburst firar tio år med en maxad festival i Göteborg

I sommar fyller Summerburst tio år och firar det genom att komma tillbaka till Ullevi med sin största upplaga någonsin. Festivalen äger rum den 5–6 juni och publiken lovas två festivaldagar med extra allt.

– Vi ser verkligen fram emot att få vara med och fira festivalens tioårsjubileum här i Göteborg! Summerburst är ett givet inslag på Ullevi varje sommar och vi älskar när festivalpubliken fyller arenan med dans och glädje, säger Anders Albertsson, evenemangschef på Got Event.

Så här skriver Live Nation i sitt pressmeddelande:

Summerburst är tillbaka – större än någonsin!

Summerburst är tillbaka för tionde året i rad! Festivalen kraftsamlar och smäller av sin största upplaga någonsin i Göteborg den 5-6 juni. Med fyra scener, större produktion och mer av allt siktar festivalen mot en helt ny nivå! Stockholmsupplagan kommer därmed tillbaka 2021 och Göteborg får 2020 istället en dubbelt så tung festival.

Biljetterna släpps måndag 27 januari men fans kan redan nu registrera sig på Summerburst.se för att få tillgång till förköp.

Sveriges största nattklubb under stjärnorna – Summerburst – firar 10 år som glädjespridare med ett gigantiskt 10-årsjulbileum av astronomiska mått! Festivalen kraftsamlar och tar tillbaka alla de scener, och därmed musikgenrer, som funnits med under festivalens snart tio år långa historia tillsammans med artister i absoluta världsklass!

Mainstage kommer precis som vanligt stå för de största akterna. På den intima scenen Garden Stage spelar för Summerburst-publiken välkända artister som de sett tidigare och som toppar listorna. På scenen Love Affair riggar vi upp för Disco/Techno-fest och vi ställer tillbaka den efterlängtade scenen Orion Area där vi ser Hardstyle-artister på högsta nivå.

Eufori. Musik. Dans. Världsartister. Sommar. Värme. Laser. Palmer. Fyrverkerier. Ljushav. Konfettiregn. Kärlek. Fest. Festival. Lycka. Färgbomb. Maxat. Spårat.

Det finns många ord som beskriver Sveriges somrigaste och roligaste fest – men det finns få saker som sammanfattar Summerburst bättre än våra grymma festivalbesökare som år efter år fortsätter att skapa magi tillsammans med oss och tar Summerburst till nya höjder! Under våren kommer festivalen göra ett antal nedslag ute i landet med Summerburst On Tour.

”Det går inte att beskriva hur peppade vi är på vårt 10-årsjubileum! Nu vill vi verkligen hylla festen och EDM-musiken som genre! Med alla fyra scener på plats och extra mycket konfetti kommer det bli det största vi har gjort någonsin och vi ser oerhört mycket fram emot att presentera vår line up!” – hälsar Anders Boström, Festivalgeneral för Summerburst

Inför biljettsläppet öppnar en utställning över alla tidigare festivaler upp på Summerburst.se. Utställningen öppnar den 10 januari kl 06.00 men redan nu kan du se en förhandstitt: https://summerburst.se/2011-idag/ Lösenord: Summerburst10Years

Festivalbiljetterna släpps måndag 27 januari kl 09.00 via Summerburst.se Artister för årets upplaga av Summerburst släpps den 24 januari. Mer information om biljettkategorier följer inom kort.

Kontaktpersoner på Live Nation:

Anna-Clara Olofsson, Marketing & PR Manager
anna-clara.olofsson@livenation.se