GP Ponnyn 2016, foto Claes Jakobsson

Unga och barn bjuds in när Gothenburg Horse Show drar igång!

Imorgon är det äntligen dags för många hästälskares höjdpunkt på året när Gothenburg Horse Show startar i Scandinavium. I år tar Got Event ännu ett steg för att bredda evenemanget och genom en helt ny ungdomssatsning hoppas man nå en yngre publik och bjuder därför in skolelever till Gothenburg Horse Show.

Ungdomssatsningen vänder sig till skolor och föreningar i Göteborg som till reducerat pris kan gå med sina barn och unga tisdag och onsdag eftermiddag den 21 och 22 februari klockan 16.00. Biljetterna kostar 30 kronor per elev (ordinarie pris 150 kronor) och en ledare per 10 elever går med kostnadsfritt.

– Vi har utökat programmet med två kvällar då unga hästar och unga ryttare får möjlighet att tävla i anrika Scandinavium. Vi hoppas också att det ska locka en ny och yngre publik även till läktarna, berättar Lotta Nibell, vd på Got event.

I år forstätter vi även vårt nära samarbetet med Drottning Silvias Barnsjukhus vilket bland annat innebär att vi skänker 100 biljetter till barn och familjer som behöver det allra mest . På plats under tävlingarna kan gästerna även swisha pengar till insamlingsstiftelsen i samband när de tar ett program.

Även organisationen Min Stora Dag kommer vara närvarande under Gothenburg Horse Show då Got Event bjuder in till en guidad rundtur bakom kulisserna för en utvald familj.

Varmt välkomna till magiska ögonblick på Scandinavium!

Presskontakt ERSÄTTARE: 3-18 juli, 2-8 augusti -> Christer Falk, 031-368 45 37, 19 juli-1 augusti -> Lotta Nibell, 031-368 43 70. Presskontakt för frågor som rör bolaget Got Event. Frågor kring de enskilda evenemangen ställs direkt till arrangören. 031-368 43 02