​Got Event förstärker organisationen för Gothenburg Horse Show

Got Events årligen återkommande världsevenemang Gothenburg Horse Show har fått en ny projektledare. Det blir Erika Olsson som nu, tillsammans med tävlingsledare och utvecklingsansvarig Tomas Torgersen, ska fortsätta utveckla en av världens främsta ridsporttävlingar.

- Det känns jättespännande att få med oss Erika i teamet för Gothenburg Horse Show. Konkurrensen ökar hela tiden och för att behålla vår unika position krävs både nytänkande och ökad affärsmässighet, säger Got Events vd Lotta Nibell.

Erika kommer närmast från Scandic Hotels där hon haft både operativa och kommersiella roller.

- Gothenburg Horse Show är ett av det finaste och bästa årligen återkommande arrangemangen i hästvärlden, och i Göteborg, så det känns stort att få vara en del av detta traditionsrika evenemang, säger Erika Olsson.

Och får medhåll av Tomas Torgersen:

- Vi har toppidrott i vårt DNA och har devisen ”Home of the FEI World Cup™” med oss. Tillsammans krävs det hårt arbete för att bibehålla denna position, inte minst på den kommersiella sidan.

Organisatoriskt blir Erika en del av Got Events evenemangsavdelning som idag består av drygt 30 medarbetare under ledning av Anders Albertsson.

- Det känns bra att ha organisationen för Gothenburg Horse Show komplett. Det tillför energi och jag ser fram emot tävlingarna i februari nästa år, säger Anders Albertsson.

Erika tillträder sin tjänst efter sommaren.

Gothenburg Horse Show
Gothenburg Horse Show är en av världens ledande inomhustävlingar i ridsport och ett årligen återkommande evenemang i Scandinavium. Sedan starten våren 1977 har över 3 miljoner hästälskare besökt tävlingarna. Evenemanget är ett samarrangemang mellan Got Event och Svenska Ridsportförbundet tillsammans med Internationella Ridsportförbundet, FEI.

2020 års tävlingar genomförs mellan den 19 - 23 februari.

För mer information vänligen kontakta:

Anders Albertsson, evenemangschef Got Event