Gothenburg Horse Show – Sveriges största prissumma och rekord i sponsorintäkter

Got Events världsevenemang Gothenburg Horse Show är mer populärt än någonsin. Inför årets tävlingar slår man rekord i sponsorintäkter, 25 miljoner kronor, samtidigt som arrangemanget har Sveriges största prispott. Under påskhelgen gör världseliten i dressyr och hoppning upp om en prissumma som är på cirka 17,5 miljoner kronor.

Lägg därtill att man håller på att sätt rekord i antal sålda biljetter.

Under Påskhelgen, den 24-28 mars, genomförs Gothenburg Horse Show i Scandinavium i Göteborg, som är en av världens tre största inomhustävlingar för ridsport. I år är det 40-årsjubileum med dubbla världscupfinaler i dressyr och hoppning där världseliten kommer att göra upp. I år gör man det om en rekordprissumma.

– Allt hänger ihop. Gothenburg Horse Show är en väldigt populär tävling bland världseliten. Världseliten och en välarrangerad tävling är attraktivt för publik och sponsorer, vilket ger oss resurser när det kommer till prissumman, säger Patrik Fredriksson, försäljnings- och sponsorchef på Got Event.

Totalt räknar man med att cirka 2,5 miljoner personer har besökt Gothenburg Horse Show sedan starten för 39 år sedan. I år är det dessutom 40-årsjubileum med dubbla världscupsfinaler, vilket verkar tilltala publiken extra mycket.

– Vi har rekordförsäljning på biljettsidan så här långt och ser ut att klara en tuff budget. Sammantaget har Gothenburg Horse Show stark medvind vad gäller publik, världselit och sponsorer, säger Bengt-Åka Landin, projektchef på Got Event och marknadsansvarig för Gothenburg Horse Show.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Bengt-Åke Landin, projektchef Got Event, tel. 031- 368 45 04
Patrik Fredriksson, försäljnings- och sponsorchef Got Event, tel. 031- 368 44 88
Mikael Persson, PR- & informationsansvarig Got Event, tel. 031-368 43 02