Henrik Jutbring blir ny evenemangschef på Got Event i Göteborg

Henrik Jutbring, 47, är ny chef för evenemang på Göteborgs evenemangs- och arenabolag Got Event. Han har lång erfarenhet av evenemang i olika roller och ska nu bidra till utvecklingen av Göteborg som en av Europas ledande hållbara evenemangsstäder.

- Jag har fått mitt drömjobb. Jag har jobbat nära Got Event och alltid imponerats av det stora kunnandet inom bolaget. Både Got Event och hela evenemangsstaden är nu inne på en spännande framtidsresa och den utvecklingen vill jag bidra till och vara en del av, säger Henrik Jutbring.

Henrik har arbetat med evenemang i olika roller i 30 år. Ibland som arrangör och utvecklare, dels på Göteborg & Co i många år, dels som entreprenör. I andra roller har han analyserat evenemang och besöksnäring, exempelvis som strateg eller som forskare på Handelshögskolan i Göteborg, där han blev ekonomie doktor 2017. De senaste åren har Henrik arbetat mycket med hållbarhetsfrågor och innovation inom Göteborgs Stad.

Lotta Nibell är vd på Got Event och säger så här:

- Jag är väldigt glad och stolt över att få välkomna Henrik Jutbring till Got Event. Henriks gedigna evenemangserfarenhet, forskning och inte minst arbete inom hållbarhet och jämlikhet kombinerar historik och framtid på ett alldeles unikt vis. Hans kunskap, breda nätverk och engagemang kommer få stor betydelse både för oss och evenemangsstaden. Tillsammans med sina duktiga medarbetare och våra samarbetspartners tar vi nu ett stort kliv mot nya magiska ögonblick, säger vd Lotta Nibell.

Henrik Jutbring börjar sin nya tjänst den 23 september.

För mer information vänligen kontakta:

Lotta Nibell, vd Got Event

Henrik Jutbring, tillträdande evenemangschef Got Event

• got event

Got Event är Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag och driver några av Sveriges mest älskade arenor; Bravida Arena, Frölundaborg, Gamla Ullevi, Scandinavium, Träningshallen, Ullevi, Valhallabadet, Valhalla IP och Valhalla Sporthallar. Starka varumärken som alla bidrar till att Göteborg upplevs som en attraktiv och spännande stad att bo i, att arbeta i och att besöka.

Vi arrangerar också - tillsammans med Svenska Ridsportförbundet - Gothenburg Horse Show som är en av världens främsta inomhustävlingar för ridsport.

Varje år besöker cirka 2 miljoner människor ungefär 400 idrotts- och underhållningsevenemang på någon av våra arenor. Dessutom välkomnar vi årligen nästan en halv miljon badbesökare till Valhallabadet.

Vi är cirka 140 medarbetare som ger allt för att skapa bra förutsättningar för att genomföra evenemang i världsklass. Vi brukar säga att vi bidrar till att skapa magiska ögonblick!