Scandinavium och Frölundaborg spelplatser i Junior VM i ishockey 2024

Nu är det klart att IIHF World Junior Championship (JVM) kommer att genomföras i Göteborg. Mellan den 26 december 2023 och 5 januari 2024 kommer de svenska Juniorkronorna tillsammans med ytterligare nio länder att spela sina matcher i Scandinavium och Frölundaborg.

- Vi ser verkligen fram emot att få välkomna världens bästa juniorer i ishockey till Scandinavium, Frölundaborg och Göteborg. Med det år som vi har bakom oss blir det ännu mer tydligt hur viktigt det är med gemenskap och upplevelser. JVM är ett fantastiskt evenemang som ger framtidstro utifrån många perspektiv och betyder mycket för sporten, publiken och inte minst besöksnäringen i Göteborg, säger Lotta Nibell, vd på Got Event.

Läs pressmeddelandet från Göteborg & Co här.

Lotta Nibell, vd Got Event, 031 - 368 43 70, lotta.nibell@gotevent.se

• Hockey

Got Event är Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag och driver några av Sveriges mest älskade arenor; Bravida Arena, Frölundaborg, Gamla Ullevi, Scandinavium, Träningshallen, Ullevi, Valhallabadet, Valhalla IP och Valhalla Sporthallar. Starka varumärken som alla bidrar till att Göteborg upplevs som en attraktiv och spännande stad att bo i, att arbeta i och att besöka.

Vi arrangerar också - tillsammans med Svenska Ridsportförbundet - Gothenburg Horse Show som är en av världens främsta inomhustävlingar för ridsport.

Varje år besöker cirka 2 miljoner människor ungefär 400 idrotts- och underhållningsevenemang på någon av våra arenor. Dessutom välkomnar vi årligen nästan en halv miljon badbesökare till Valhallabadet.

Vi är cirka 140 medarbetare som ger allt för att skapa bra förutsättningar för att genomföra evenemang i världsklass. Vi brukar säga att vi bidrar till att skapa magiska ögonblick!