Succé för storbildvisningarna på Ullevi – ny match på tisdag

Över 35 000 personer har hittills besökt Ullevi under Sveriges tre matcher i VM. De senaste två matcherna har det varit helt fullt vilket innebär över 15 000 på läktaren. Och på tisdag är det dags igen när Sverige möter Schweiz.

– Denna typ av arrangemang är väldigt viktiga att kunna erbjuda göteborgaren eftersom vi vill öppna upp våra arenor för fler göteborgare. Fri entré gör att många som normalt inte har möjlighet att besöka Ullevi kan komma hit och uppleva Ullevis magiska stämning, säger Got Events styrelseordförande Bettan Andersson (V).

På tisdag möter Sverige Schweiz i åttondelsfinalen. Avspark är kl. 16:00 men Ullevi öppnar redan kl. 14:00. Göteborg fotbollsförbund erbjuder ansiktsmålning och det finns som vanligt Food Trucks, grilltält och kiosker.

– Det är fantastiskt roligt, vi har haft hela Göteborg representerad på läktaren. Jag har pratat med många besökare under de tre matcherna och allt från barnfamiljer till pensionärer från alla delar av Göteborg har varit på plats, säger Got Events projektledare Thomas Walfridsson.

– Vi får inte glömma att berömma vår fantastiska personal som jobbat intensivt under hela juni. Att ställa om Nordens största arena från Summerburst till Foo Fighters till fotbollsmatch till storbildsvisning och nu till helgen Världsungdomsspelen i friidrott kräver både erfarenhet och stor entusiasm, säger Got Events vd Lotta Nibell.

Storbildsvisningarna är ett samarrangemang mellan Svenska Fotbollförbundet, Sport & Evenemang och Got Event.

Varmt välkommen till Ullevi – Nordens största arena som i år fyller 60 år!