Sweden Hockey Games till Göteborg och Scandinavium 2017

Sweden Hockey Games har haft uppehåll i två säsonger och när Svenska Ishockeyförbundet nu väcker liv i turneringen igen väljer man Göteborg och Scandinavium som spelplats.

Lotta Nibell, vd på Göteborgs evenemangs- och arenabolag Got Event:

– Göteborg, Got Event och Scandinavium älskar ishockey. Tre Kronor är ett av Sveriges mest folkkära landslag och det är alltid roligt att få bjuda göteborgare och tillresta på internationell topphockey. Vi är stolta över att få arrangera Sweden Hockey Games och kommer som vanligt att ta väl hand om både landslag, förbund och publik.

Mikael Lundström, Svenska Ishockeyförbundets tävlingschef:

– Efter två säsongers uppehåll kommer Sweden Hockey Games tillbaka i turneringsform. Sweden Hockey Games i Göteborg tror vi på som ett framgångskoncept och turneringen kommer som en naturlig uppföljning av läger och match mot Finland inför World Cup i september 2016. Med ett väl upparbetat samarbete med Frölunda HC och Got Event och en hockeyälskande publik känns det mycket stimulerande att spela Sweden Hockey Games i Scandinavium Göteborg.

I Sweden Hockey Games deltar, förutom Sverige, Finland, Ryssland och Tjeckien.

I Euro Hockey Tour 2016/2017 ingår följande turneringar:

• 3-6 november 2016 spelas en turnering i Finland
  • 15-18 december 2016 spelas en turnering i Ryssland
  • 9-12 februari 2017 spelas Sweden Hockey Games i Sverige
  • 27-30 april 2017 spelas en turnering i Tjeckien

Vid frågor är du välkommen att kontakta:
Lotta Nibell, vd Got Event, 070 – 770 00 38

Tommy Boustedt, Svenska Ishockeyförbundets generalsekreterare, 08 – 449 04 18, 070 – 445 04 18
Anna Nordkvist, Svenska Ishockeyförbundets marknads-, kommunikations- och försäljningschef, 08 – 449 04 30, 070 – 445 04 30

Här finns länkar värda att kolla:
www.swehockey.se
www.livearenahockey.se
www.hockeylegends.se
www.facebook.com/trekronorse
www.facebook.com/swehockeyse

Svenska Ishockeyförbundet producerar två egna Podcasts. Hockeypodden startade i november 2014 och kommer ut månadsvis. Målvaktspoden startade redan i februari 2013 och kommer ut en gång i veckan. Tre Kronors målvaktscoach Stefan Ladhe är ankare i båda och har Uffe Lundberg, spelarutvecklingsansvarig respektive Thomas Magnusson, målvaktsansvarig på Svenska Ishockeyförbundet vid sin sida. Tillsammans med intressanta gäster givetvis. Du hittar båda på www.hockeyakademin.se och på iTunes.