Göta Energi samarbetspartner till Gothia Cup

Fotbollsfeber - Göta Energi är ny samarbetspartner till Gothia Cup

Göta Energi ser fram emot sommarens fotbollsfeber och tar sig nu an rollen som partner till världens största fotbollsturnering för ungdomar, Gothia Cup. Under turneringen finns Göta Energi på plats för att sprida lite extra positiv energi till fotbollsglada deltagare och besökare.

Som uppstickare inom elbranschen har Göta Energi mer än fördubblat kundantalet på fem år. Under de senaste 69 månaderna har de gjort något som få företag klarar av: att driva konstant tillväxt och lönsamhet på en och samma gång. Företaget ser sitt kunderbjudande som en betydande drivkraft bakom detta.

”Att Göta Energi är framgångsrikt beror väldigt mycket på relationen med våra kunder och målet om att erbjuda positiv energi till de som väljer våra tjänster. Med vår prisbelönta kundservice och kundkommunikation har vi fokus på att sprida glädje och vi ser en naturlig koppling till Gothia Cup i den glädje de förmedlar till alla fotbollsglada familjer världen över.” säger marknadschef Martin Lindegaard.

Under Gothia Cup kommer Göta Energi att finnas på plats på alla åtta spelområden för att sprida positiv energi. Dessutom kommer det att finnas möjlighet för de fotbollsglada besökarna att teckna Göta Energis mest populära elavtal, med en värdecheck att handla mat för hos Göta Energis samarbetspartners. Martin Lindegaard ser fortsatt fram emot sommaren 2018:

”Som många andra kommer vi naturligtvis följa fotbolls-VM och vi på Göta Energi är otroligt stolta över att vi sen kan rikta vårt fokus mot Gothia Cup. Det känns både roligt och viktigt att vi kan delta som partner till detta världsledande event, som betyder väldigt mycket för fotbollen och gemenskapen mellan ungdomar över hela världen.”

Göta Energi är ett elhandelsbolag med kontor i Göteborg och ägs av Fortum. Göta Energi utvecklar attraktiva elavtal och produkter som ligger rätt i tiden och som uppskattas av kunderna. Göta Energi har belönats för energibranschens bästa kundservice och vunnit priser i Guldnyckeln för arbetet med sin kundkommunikation. Göta Energi är utmanaren som tänker bli Sveriges mest omtyckta elbolag!

Kontaktperson: Martin Lindegaard, marknadschef. martin.lindegaard@gotaenergi.se telefon 0735 - 14 33 48.