Göta kanal rekryterar digital tungviktare.

Göta kanal rekryterar digital tungviktare.

Amer Mohammed, tidigare innovationschef för Stena Line och numera Chief Digital Officer för CapGemini Skandinavien, har rekryterats till AB Göta kanalbolags bolagsstyrelse.

Amer Mohammed ska med sin unika bakgrund inom teknik, upplevelser, affärsutveckling samt organisationsförändring fokusera på digitalisering och organisationsfrågor.

–Rekryteringen ligger väl i bolagets vision att med hållbarhet och det historiska arvet i centrum bli Sveriges attraktivaste upplevelseområde 2030, säger Roger Altsäter, vd för AB Göta kanalbolag. Årligen gästar fler än 3 miljoner besökare Göta kanal.

Starkt varumärke

Göta kanal är ett mycket välkänt och omtyckt varumärke. 89% av svenska befolkningen känner till destinationen och 97% av besökarna vill komma tillbaka.

–Att få vara med och vidareutveckla ett så kärt svenskt varumärke är något man helt enkelt inte tackar nej till. Dessutom finns enorm potential i att utveckla bolaget och erbjuda kundupplevelser i absolut världsklass. Och den resan vill jag gärna vara med på, säger Amer Mohammed.

–Det är med spänning och ett tydligt framtidsfokus vi förstärker AB Göta kanalbolags styrelse med Amers kompetens, avslutar styrelseordförande Elisabeth Nilsson.

För mer information välkommen att kontakta:
Roger Altsäter, vd, AB Göta kanalbolag, tel 070-865 23 02
Magnus Hollwin, marknads- och kommunikationschef, AB Göta kanalbolag, tel 070-300 58 07