Hajstorps Slusscafé och Vandrarhem utsett till årets Längs Göta kanalföretag 2013

För femte året i rad delas priset för årets Längs Göta kanalföretag ut. Detta år gick priset till Marianne Ljungström på Hajstorps Slusscafé och Vandrarhem. Genom sitt fokus på kvalité och miljö och ett starkt samarbete med lokala företag och partners har Marianne fått Hajstorp och kanalmiljön att blomstra.

Under två dagar samlades cirka 40 stycken företag från företagsnätverket ”Officiell Partner Göta kanal”. Under mötet delades Årets Längs Göta kanalföretagare ut vilket är en utmärkelse som syftar till att belöna ett framgångsrikt företag.

Marianne Ljungström har drivit Hajstorps Slusscafé och Vandrarhem sedan december 2007. En av Mariannes stora passioner är att kunna erbjuda sin gäster närodlade och rättvisemärkta produkter. Marianne är även krukmakare och serverar därför sitt kaffe i sina egna handdrejade kaffe- och temuggar.

– Det känns jättebra, vi har flow i Töreboda just nu, säger  Marianne Ljungström. Jag delar den här utmärkelsen med min fantastiska personal. Det ger oss inspiration att fortsätta den inriktning vi valt.

Motivering för utmärkelsen lyder:
Marianne Ljungström på Hajstorps Slusscafé och Vandrarhem har med stort engagemang utvecklat sin verksamhet och visat att framgång går att nå även på en mindre ort. Marianne har utvecklat sitt företag med ett tydligt kvalitets- och miljöfokus. Företaget har ett väl utvecklat samarbete med lokala företag och partner och deltar aktivt i att utveckla såväl Göta kanal som Hajstorp.

Anna Meyer, Marknads- och Informationschef, AB Göta kanalbolag,
tel dir/mobil 0141-20 20 57, anna.meyer@gotakanal.se

Marianne Ljungström, Hajstorps Slusscafé och Vandrarhem,
tel dir/mobil 0730-291 125, info@hajstorp.com

Göta kanal är öppen 6/5-29/9 2013.