Kanalmagasinet i Mem blir årets Göta kanalföretag

Kanalmagasinet i Mem blir årets Göta kanalföretag

För femtonde året i rad delas priset Årets Göta kanalföretag ut. Utmärkelsen går i år till Kanalmagasinet i Mem.

–I företagsnätverket Officiell Partner Göta kanal ingår ett 80-tal speciellt utvalda turistföretag utmed Sveriges längsta turistområde. Som gäst hos oss ska man ha förtroende för att dessa aktörer står för ett extra gott värdskap och attraktiva erbjudanden, säger Magnus Hollwin, marknads- och kommunikationschef på AB Göta kanalbolag. Varje år uppmärksammar och belönas en verksamhet som särskilt framgångsrikt bidragit med positiva gästupplevelser under den gångna säsongen.

Motiveringen för utmärkelsen lyder:

"I en tuff omvärld vågar årets vinnare vara innovativa, testa nytt och hitta nya koncept för verksamheten. De är driftiga, engagerade och inspirerande i sitt sätt att vilja utveckla både sin egen verksamhet och hela besöksmålet tillsammans med andra.

De bidrar aktivt till innehållet på gotakanal.se och har egna kanaler som väl representerar destinationen. Dessutom är de engagerade medlemmar och goda förebilder i företagsnätverket Officiell Partner Göta kanal."

Nöjda vinnare
–Vi försöker hela tiden att utveckla vår verksamhet med roliga upplägg året runt. Oavsett om du besöker oss en sommarkväll i juli, äter ditt julbord hos oss eller rent av firar din bröllopsfest här i Mem. Att vara en del av Göta kanal och företagsnätverket längs kanalen betyder mycket för vår verksamhet. Och att dessutom bli årets Göta kanalföretag känns inspirerande, säger Emmy Andersson och Hjalmar Olofsson som driver Kanalmagasinet i Mem.

–Göta kanals varumärke bygger till stor del på de entreprenörer som verkar längs kanalen och som varje dag gör sitt yttersta för att leverera en bra produkt till våra besökare. Att få utse årets Göta kanalföretag för femtonde året i rad visar på det arbete vi gör för att kvalitetssäkra och skapa långsiktighet längs Göta kanal. Kanalmagasinet i Mem som i år tar hem priset är ett företag som genom sina egna satsningar och sin samverkan med andra bidrar till utvecklingen av besöksmålet, avslutar Magnus Hollwin.

Officiell Partner Göta kanal
Nätverket Officiell Partner Göta kanal består av ett 80-tal företag som verkar i besöksmålet Göta kanal. Medlemmarna i nätverket samt kommunerna längs Göta kanal har nominerat företag till utmärkelsen och vinnaren har röstats fram. Juryn består av representanter från turistnäringen i Västra Götaland och Östergötland.

Tidigare vinnare

2022 Perssons i Backen