Utbyggnad av Skeppsdockans Camping vid  Göta kanal i Söderköping

Utbyggnad av Skeppsdockans Camping vid Göta kanal i Söderköping

Inför årets säsong investerar Göta kanalbolag tillsammans med Söderköpings Camping & Vandrarhem, som driver anläggningen i kanalbolagets fastighet, i en omfattande utbyggnad av campingen. En ny serviceanläggning med toaletter, duschar och kök kommer att stå klar, dessutom byggs en ny reception, 25 nya campingplatser med el tillkommer och en helt ny infart till campingområden anläggs. Allt beräknas vara klart till början av juni.

AB Göta kanalbolag och Söderköpings Camping & Vandrarhem AB, som arrenderar fastigheten av kanalbolaget sedan 15 år, gör tillsammans en stor investering på Skeppsdockans Camping vid
Göta kanal i Söderköping. Göta kanalbolag investerar i ny serviceanläggning, markberedning och el för nya platser samt anläggning av ny infartsväg. Söderköpings Camping & Vandrarhem investerar i en nybyggd receptionsbyggnad för campinggästerna. Totalt kan nu anläggningen erbjuda 92 campingplatser.

– För mig är det en dröm att tillsammans med Göta kanalbolag få ta nästa steg i Skeppsdockans utveckling, säger Johan Stenberg, Söderköpings Camping & Vandrarhem. Jag har sett behovet under flera år, och det är jätteroligt att nu kunna ta emot fler gäster och erbjuda dem ännu bättre service. Vi har ett fantastiskt läge vid Göta kanal och Söderköping, och förhoppningsvis vill våra gäster stanna ännu längre hos oss nu.

Anders Donlau, VD på AB Göta kanalbolag, är också mycket nöjd med den gemensamma insatsen.

– Det här är ett bra exempel på vår strategi att satsa långsiktigt för att bygga starka företag längs Göta kanal, som kan växa och investera tillsammans med oss, säger Anders Donlau. Det är extra kul att utveckla det historiska området och byggnaderna kring en av kanalens tre torrdockor. Det nya servicehuset kommer att inrymmas i en av de gamla byggnaderna vid dockan.

Anders Donlau, VD, AB Göta kanalbolag
tel dir/mobil 0141-20 20 60, anders.donlau@gotakanal.se

Johan Stenberg, VD, Söderköpings Camping & Vandrarhem AB
tel 070-765 85 01, johan@soderkopingscamping.se

Göta kanal är öppen 4 maj-27 september 2015.