På gång: GSO spelar Harry Potter in Concert och sommarkonsert med ungt stjärnskott

Nyhet -

Göteborgs Symfoniker smygstartar säsongen med två fantastiska konserter.

På lördag 20 augusti visas Harry Potter och fången från Azkaban™ högupplöst på jätteduk i Scandinavium medan Göteborgs Symfoniker spelar John Williams oförglömliga musik live.
Medverkande: Göteborgs Symfoniker, Göteborgs Symfoniska Kör, dirigent Timothy Henty
Pressplatser finns.

På onsdag 24 augusti blir det en superkväll i Konserthuset då 22-årige stjärnskottet Tarmo Peltokoski dirigerar Göteborgs Symfoniker i en härlig sommarkonsert. Denna filippinsk-finske begåvning från Vasa började studera dirigering som 14-åring, har redan en fast post i Bremen och lovordas på alla håll. För GSO är detta en talang att hålla ögonen på för framtiden.
Chad Hoopes (USA) är solist i Korngolds violinkonsert och dessutom hör vi Sjostakovitj gripande 5:e symfoni.

Det finns tillfälle att intervjua Tarmo Peltokoski i Göteborg i samband med repetitioner 22 eller 23 augusti.