Göteborgs Symfoniker, Sveriges Nationalorkester

Premiär för Beethoven live på Frölunda Torg

Köpcentret Frölunda Torg gästas av Göteborgs Symfoniker under Kulturkalaset. På programmet står Beethovens femte symfoni, Ödessymfonin, som legat etta på den klassiska topplistan i hundratals år. Den mäktiga klassikern framförs vid två tillfällen den 1 september, kl 15.00 och kl 17.00.

- Musiken förenar oss och stärker banden mellan människor. Därför är det alltid extra roligt att få en möjlighet att få spela på nya och kanske lite oväntade platser, säger orkesterns vd och konstnärliga chef Sten Cranner.

Det är första gången som Symfonikerna tar plats i köpcentret och första gången som platsen är en del av Göteborgs Kulturkalas.

- Vi är så glada över att Göteborgs Symfoniker kommer till Frölunda Torg och att samtidigt få vara en del av Göteborgs Kulturkalas. Konserten kommer att bjuda besökarna på en mäktig musikupplevelse i vår fina Centralhall. Eventet går helt i linje med vår strategi att arbeta med upplevelsebaserad marknadsföring, säger Anders Strand Centrumchef på Frölunda Torg Skandia Fastigheter.

Den 1-4 september kan du uppleva Göteborgs Kulturkalas, en hållbar stadsfestival som bjuder på allt från stora folkkära artister till nycirkus, barnteater, utomhusbio, nya matupplevelser och möjligheten att själv prova på aktiviteter. Programmet är gratis och öppet för alla!

Läs mer om konserten här:

Läs mer om Göteborgs Kulturkalas här: