GO club, publiknära och genre-krockande klubbkvällar på Lilla scenen. Foto: Tilo Stengel

"Eurovision" – sång på många språk vid vårens sista GO club

I morgon onsdag 3 maj slår GöteborgsOperans vardagsklubb GO club upp dörrarna för sista gången denna säsong. På programmet: schlagers, opera och folksånger från de medverkandes många olika hemländer.

En vecka innan Europa möts för tv-sänd musiktävling bjuder GöteborgsOperan på egen mångspråkig musikkavalkad. Som alltid när Lilla scenen omvandlas till intima vardagsklubben GO club, erbjuds mat och dryck från kök och bar vid scenkanten och bred oväntad genreblandning på scen.

Under rubriken ”Eurovision” blandas kända svenska schlagerlåtar med operaarior och folksånger från GöteborgsOperans artisters egna hemländer.

Medverkande operasångare: Jelena Dajic, Ellen Larsson, Tiina Markkanen, Leonie Maxwell Hayes, Eugenia Babich, Ann-Kristin Jones, Sarah Pistorius, Erika Tordéus, Timothy Augustin, Dardan Bakraqi, William Davis Lind, Alexander Grove, Daniel Ralphsson, Hannes Öberg, Ivan Dajic och Daniel Hayes.

Pianister: Bernhard Greter och Michael Sikich.

Konferencier: Eva Essvik.

Från starten har klubbkvällarna varit formidabelt populära och även denna gång är biljetterna slutsålda.

Om GO club:

Ungefär en kväll i månaden förvandlas Lilla scenen till GO club, en vardagsklubb med livemusik. Ta ett glas, slappna av, ät gott och upptäck nya, överraskande musikaliska möten. Musikal, jazz, pop, sånger, poesi, visor – livemusiken på scen blandas med häng, och god mat och dryck. Biljetterna till kommande säsongs GO club släpps 22 augusti, mer information här: GO club - Säsong 2023/2024 - Föreställningar - GöteborgsOperan - SE

Hålltider och entré:
18.00: GO club öppnar med kök och bar.
19.00: Underhållningen drar i gång.
21.00: Eftersläpp för den som varit på Stora scenens föreställning och bara vill äta eller dricka något gott.
22.00: Kvällen avslutas.
Entré 150 kr. (Fri entré kl. 21-22) Biljett säljs på plats eller i biljettkassan.

För recensionsbiljetter och pressfrågor, kontakta press@opera.se, Emil Rinstad: 031-10 80 68, Marie Branner: 031-10 80 35