Riley O’Flynn och Zenon Zubyk. Foto: Lennart Sjöberg

Extraföreställning av Alexander Ekmans publiksuccé ”Hammer” – nya biljetterna släpps idag!

Alexander Ekmans Hammer, med hela GöteborgsOperans Danskompani på scen, har hamrat sig in i hjärtat hos både publik och recensenter sedan världspremiären 29 oktober. Efter att alla återstående föreställningar sålt slut släpps nu ett nytt datum: 15 december. Biljetterna släpps i dag onsdag kl 10.00.

”En föreställning i världsklass” (Aftonbladet)

”Genialt! Höstens absoluta måste!” (Borås Tidning)

”En skarp vidräkning med samtidens självupptagenhet” (Expressen)

Sedan världspremiären den 29 oktober har lovorden, publikjublet och lajksen regnat över Alexander Ekmans dansverk Hammer, där hela GöteborgsOperans Danskompani fyller scenen – ja, de tar sig till och med ut bland publiken.

Efter att nästan 8000 biljetter tagit slut och samtliga återstående föreställningar är fullbokade, erbjuds publiken en extra chans den 15 december kl 19.00. Biljetterna släpps i dag onsdag kl 10.00 på opera.se och telefon 031-13 13 00. Biljettkassan i operahuset öppnar kl 12.00.

Hammer, som är den mångfaldigt prisbelönte koreografens tredje verk för GöteborgsOperans Danskompani, skildrar en grupps resa från harmonisk, osjälvisk gemenskap till uppskruvad narcissistisk mardröm – tills fasaden slutligen slås sönder.

Mer om Hammer: Hammer - Säsong 2022/2023 - Föreställningar - GöteborgsOperan - SE

Pressbilder: Pressbilder Hammer (qbank.se)

För pressfrågor eller recensionsbiljetter, kontakta press@opera.se, Marie Branner, 031-10 80 35 eller Emil Rinstad, 031-10 80 68