GO club 26 oktober: Paula & Pållan – jazz och konsten att skriva opera

GO club 26 oktober: Paula & Pållan – jazz och konsten att skriva opera

Under torsdagens klubbkväll på Lilla scenen spelar Pållans band. Dessutom pratar bandmedlemmen Paula af Malmborg Ward, aktuell som kompositör till nyskrivna operan Mytomania, om hur man skriver en opera.

I samband med att nyskrivna operan Mytomania, av Paula Malmborg Ward och Kerstin Perski, nyss haft sin urpremiär på Stora scenen bjuds den mångsidiga tonsättaren in till en klubbkväll på Lilla scenen.
Pållans band spelar låtar om livet i allsköns stilar med jazzen i botten. Bandet består av Mytomanias tonsättare Paula af Malmborg Ward (piano, sång), Martin Bjurek Svanström (saxofon), Per Strandberg (gitarr, sång), Ludvig Ward (synt), Olle Linder (bas, sång) och Ossian Ward (trummor, sång).
Under kvällen får vi också höra musik ur Mytomania och ett samtal med tonsättaren om hur det går till att skriva en ny opera.

Om GO club:
En kväll i månaden förvandlas Lilla scenen till GO club – en vardagsklubb där livemusiken på scen blandas med häng samt god mat och dryck. Programmen erbjuder nya, spännande och oväntade musikaliska kombinationer. Från starten har klubbkvällarna varit formidabelt populära och sålt slut nästan direkt vid biljettsläpp.

Mer om GO club: GO club - Säsong 2023/2024 - Föreställningar - GöteborgsOperan - SE
Mer om Paula af Malmborg Ward: https://www.opera.se/opera-mus...

Hålltider och entré:
18.00: GO club öppnar med kök och bar.
19.00: Underhållningen drar i gång.
21.00: Eftersläpp för den som varit på Stora scenens föreställning och bara vill äta eller dricka något gott.
22.00: Kvällen avslutas.
Entré 195 kr. (Fri entré kl. 21-22) Biljett säljs på plats eller i biljettkassan.

För recensionsbiljetter och pressfrågor, kontakta press@opera.se, Emil Rinstad: 031-10 80 68, Marie Branner: 031-10 80 35

Nästa klubbkväll: 1 december
Frestelse – förförisk kväll med operans artister. Kvällen innan Mozarts opera Don Giovanni har premiär laddar GöteborgsOperans sångare upp med en kväll med sensuell musik.