GO club är GöteborgsOperans populära klubbkvällar med oväntad mix av artister och genrer – med kök och bar intill scenkanten.

GO club: Förförisk fredagskväll med GöteborgsOperans sångare

I morgon fredag, den 1 december, är det dags för årets sista klubbkväll på Lilla scen.
Ett fåtal biljetter finns kvar.

Under samlingsrubriken ”Frestelse” samlas ett gäng av GöteborgsOperans operasångare och musikalartister för en fredagskväll med sensuell musik. Temat är en aktuell-blinkning till, och uppladdning inför, lördagens premiär av Mozarts opera Don Giovanni på Stora scenen.

Medverkar gör operasångarna Carolina Sandgren, sopran, och Tomas Lind, tenor, musikalartisterna Feline Andersson (ses just nu som Elphaba, den gröna i häxan, i Wicked), Karin Mårtenson Ghods, Lars Hjertner och Ingahlill Wagelin, som även är presentatör.
Kvällens pianister: Michael Sikich, Martin Johansson, Joakim Kallhed.

Om GO club:
En kväll i månaden förvandlas Lilla scenen till GO club – en vardagsklubb där livemusiken på scen blandas med häng samt god mat och dryck. Programmen erbjuder nya, spännande och oväntade musikaliska kombinationer. Från starten har klubbkvällarna varit formidabelt populära och till höstens kvällar har publiktrycket varit hårt. Ett fåtal biljetter finns just nu kvar till fredagens GO club.

Mer om GO club: GO club - Säsong 2023/2024 - Föreställningar - GöteborgsOperan - SE

Hålltider och entré:
18.00: GO club öppnar med kök och bar.
19.00: Underhållningen drar i gång.
21.00: Eftersläpp för den som varit på Stora scenens föreställning och bara vill äta eller dricka något gott.
22.00: Kvällen avslutas.

Vårens GO club äger rum den 24 januari, 28 februari, 27 mars och 24 april.

För recensionsbiljetter och pressfrågor, kontakta press@opera.se, Marie Branner: 031-10 80 35, Emil Rinstad: 031-10 80 68