Kristina Issa gästar GO club på GöteborgsOperans Lilla scen den 20 april. Foto: Nadim Elazzeh

GO club: Kristina Issa tar över Lilla scenen

Multiartisten Kristina Issa är nästa gäst på GöteborgsOperans onsdagsklubb med livemusik, mat och bar på Lilla scenen. Hon är ständigt aktuell överallt – inte minst som Amira i Kärlek skonar ingen.
På GO club framför Kristina Issa sin egen musik, specialarrangerad just för denna kväll.
Onsdag den 20 april delar hon scen med en stråkkvartett ur GöteborgsOperans Orkester.

Titeln på GO Club den 20 april är Evening with Issa. Men kvällen inleds med en stråkkvartett med musiker ur GöteborgsOperans Orkester – Øyvor Volle (violin), Yuki Tashiro (violin), Magnus Pehrsson (viola) och Frida Bromander (cello).

Efter en kort paus får kvartetten sällskap av sångerskan Kristina Issa, Frida Grinne (kontrabas), gästmusiker (keyboard, trummor) – och en ungdomskör!

Förutom att släppa fantastiska poplåtar med sitt band på albumen Afraid of Whales och Ocean Unknown har Kristina Issa satt upp föreställningarna Arabic Spring och Queen Zenobia. Hon har uppträtt på scener runt om i Europa och skrivit musik för teater, radio och film. Säsongen 2021/2022 medverkar hon i GöteborgsOperans musikal Kärlek skonar ingen. På GO club framför Kristina Issa egen musik, specialarrangerad för denna kväll.
Ett fåtal biljetter finns kvar.

Om GO club:
En onsdag i månaden förvandlas Lilla scenen till GO club. En återkommande after work på GöteborgsOperan med överraskande musikaliska möten, bar, häng och god mat.
Med GO club vill GöteborgsOperan göra det enkelt att göra nya upptäckter, genom att presentera spännande och oväntade kombinationer av genrer och artister – i ett intimt klubbformat där publiken kommer nära artisterna och med kök och bar intill scenkanten.
Efter premiärkvällen i februari har biljetterna omedelbart sålt slut till nästkommande klubbkvällar.

Evening with Issa: onsdag 20 april.
Hålltider och entré:
18.00: GO club öppnar med kök & bar.
19.00: Underhållningen drar igång.
21.00: Eftersläpp för den som varit på Stora scenens föreställning och bara vill äta eller dricka något gott.
22.00: Kvällen avslutas.

Entré 100 kr. (Fri entré kl. 21-22) Biljett säljs på plats eller i biljettkassan.
Mer information om GO club: GO club - Säsong 2021/2022 - Föreställningar - GöteborgsOperan - SE

För pressfrågor eller recensionsbiljetter, kontakta press@opera.se, Emil Rinstad: 031-10 80 68 eller Marie Branner: 031-10 80 35.