Musikalartisterna Lars Hjertner och Ingahlill Wagelin står på Sagateaterns scen i kväll. Foto: Ellika Henrikson.

GöteborgsOperan kommer på besök – regionen runt med sångare och pianist

Tidaholm, Nossebro och Mariestad. Floby, Hålanda, Skövde och Alingsås. Under april och maj åker GöteborgsOperan på turné i Västra Götalandsregionen. Under vinjetten GöteborgsOperan på besök bjuder operasångare, musikalartister och pianist på det mesta av det bästa inom opera, operett och musikal. Första stopp, Tidaholm i kväll!

Först att ta ton blir GöteborgsOperans hyllade och omtyckta operasångare Tomas Lind och Sofie Asplund, i några stycken ur Verdis opera Rigoletto – snart premiäraktuell i ny uppsättning på GöteborgsOperans stora scen. Här, till ackompanjemang av pianist Anders Ottosson, kommer publiken närmare och i konsertkvällens variationsrika program blandas storslagna operaklassiker med egna, personliga favoriter – ur bland annat La traviata och Turandot.

Under premiärhelgen följer även de båda välkända musikalartisterna Lars Hjertner och Ingahlill Wagelin med – för att framföra allt från Povel Ramel, Barbro Hörberg och Benny Andersson, till pärlor ur Sunset Boulevard och Mitt livs berättelse.

Sångarbesättningen kommer sedan att variera lite grann längs resan. Vid några turnéstopp kommer musikalartisterna Tobias Ahlsell och Julia Carlström att byta av Lars och Ingahlill. Carolina Sandgren kommer att avlösa Sofie.

För mer information och detaljer om medverkande artister olika datum, se här: GöteborgsOperan på besök - Säsong 2021/2022 - Föreställningar - GöteborgsOperan - SE

Turnéplan

1 april, kl. 19.00
Sagateatern, Tidaholm

3 april, kl. 17.00
Nossebro skolas aula, Nossebro

26 april, kl. 19.00
Mariestads teater, Mariestad

29 april, kl. 19.00
Floby kyrka, Floby

3 maj, kl. 19.00
Hålanda Bygdegård, Hålanda

8 maj, kl. 16.00
Valhall Skövde Kulturhus, Skövde

13 maj, kl. 16.00
Palladium, Alingsås

Biljetter hanteras av respektive arrangör.

För pressfrågor eller recensionsbiljetter, kontakta press@opera.se, 031- 10 80 68