I morgon släpps fler biljetter till GöteborgsOperans höstsäsong – bland annat till ”Kärlek skonar ingen” och ”Ragnarök”

Torsdag den 23 september klockan 10.00 släpper vi nya biljetter för spelperioden 29 september till och med 31 januari.

Vid vårt tidigare biljettsläpp tog biljetterna slut snabbt. De lättnader som träder i kraft den 29 september innebär att både publiktaket och avståndet mellan sällskap tas bort – vilket innebär att vi åter får välkomna en stor publik.
Torsdag den 23 september kl. 10.00 släpper vi fler biljetter till de tidigare nästan helt utsålda föreställningarna för perioden 29 september till och med 31 januari. Det gäller bland annat musikalen Kärlek skonar ingen, operan Ragnarök och danskvällen Unfold – men även till de uppsättningar som redan haft premiär, som operorna Barberaren i Sevilla och Tosca samt Boye & Hörberg.

Klockan 10.00 släpps biljetterna på opera.se och telefonbokning. Klockan 12:00 öppnar biljettkassan.

Till dessa uppsättningar släpps det fler biljetter:

• Barberaren i Sevilla – opera av Gioachino Rossini. Premiär 29 augusti. Spelas tom 2 oktober.
  • Tosca – opera av Giacomo Puccini. Nypremiär 18 september. Spelas tom 27 oktober.
  • Kärlek skonar ingen – musikal av Victoria Brattström, Simon Ljungman, Håkan Hellström och Mirja Unge. Världspremiär 9 oktober. (Spelas tom 8 maj 2022, vårens biljetter släpps 28 oktober).
  • Kvinnors röst – konsert. Endast 14 oktober.
  • Unfold – dansverk av Sharon Eyal resp. Christine Gouzelis och Paul Blackman. Världspremiär 30 oktober. Spelas tom 4 december.
  • Ragnarök – opera av Richard Wagner. Premiär 5 december. Spelas tom 9 januari 2022.
  • Julglitter och operakaos – ny julmusikal för hela familjen. Premiär 11 december. Spelas tom 21 december.
  • Boye & Hörberg – musikalisk berättelse av och med Ingahlill Wagelin. Premiär 2 september. Spelas tom 21 november.

Pressbilder finns här: Aktuella pressbilder - Press - GöteborgsOperan - SE

Biljetter till vårens föreställningar släpps den 28 oktober.

Mer info:

För pressfrågor, recensionsbiljetter och intervjuförfrågningar, kontakta press@opera.se, 031-10 80 68 (Emil Rinstad), 031- 10 80 35 (Marie Branner), 0730 93 60 33 (Karin Markhede).

Kärlek skonar ingen möjliggörs genom en donation från Stena A Olssons Stiftelse för Forskning och Kultur.